کد خبر: ۲۹۳۷۶۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - 2021November 18
در جلسه مشترک میان وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی کشوری، تصمیمات جدید حول نرخ گذاری بلیط هواپیما به انجام رسید که طی آن مقرر شد قیمت بلیط ها از اول آذرماه کاهش یابد.

شفاآنلاین>سلامت> در جلسه مشترک میان وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی کشوری، تصمیمات جدید حول نرخ گذاری بلیط هواپیما به انجام رسید که طی آن مقرر شد قیمت بلیط ها از اول آذرماه کاهش یابد.

به گزارش شفاآنلاین: در این جلسه ضمن معرفی کاپیتان محمد محمدی به عنوان ریاست جدید سازمان هواپیمایی کشوری، در حضور نمایندگان ایرلاین ها و سایر اعضای شورا، با توجه به افزایش ظرفیت هواپیماها تا سقف 100 درصدی از ابتدای آذرماه، تصمیم بر کاهش قیمت بلیط تا میزانی که متعاقبا اعلام می گردد، گرفته شد.

در این نشست که شهرام آدم‌ نژاد، معاون حمل‌ ونقل وزیر راه و شهرسازی، سیاوش امیرمکری، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، علیرضا برخور، مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی، رییس هیات مدیره و دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی و سایر اعضای عالی هواپیمایی کشوری نیز حضور داشتند، با توجه به استدلال های مطرح شده، تصمیم قطعی بر نرخ گذاری صحیح بلیط های پرواز گرفته شد تا پرونده قیمت های نجومی بلیط ها بسته شود.

این نشست در حالی برگزار شد تا که تا پیش از آن، قیمت بلیط ها در برخی مسیرهای پرتردد و مهم حتی تا 2 برابر بالاتر از نرخ مصوب ارائه می شد که بارها با پیگیری نمایندگان مجلس و کمیسیون عمران همراه بود. به عنوان مثال، بلیط هواپیما مشهد تهران که به میزان 1 میلیون و صدهزار تومان نیز تا نیمه آبان ماه به فروش می رسید، قیمت مصوبی معادل 654 هزار تومان داشت. (مصوبه اردیبهشت 1400)

حال با توجه به جلسه برگزار شده و تصمیماتی که به نظر می رسد به کلاف سردرگرم قیمت بلیط ها پایان داده است، می بایست منتظر اعلام نرخ های جدید و نحوه اجرای آن در بازار فروش بلیط بود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: