کد خبر: ۲۹۳۷۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۱ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۳ - 2014July 27
به دنبال ضرب و شتم پزشك یاسوجی توسط بستگان متوفی صورت گرفت:
شفا آنلاین- معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی کشور به دنبال ضرب و شتم شديد یک جراح یاسوجی توسط بستگان متوفی گفت: سازمان نظام پزشکی برای دفاع از جامعه پزشکی و تضمین امنیت کادر درمانی بیمارستان شهید بهشتی یاسوج امروزبه دستگاه قضايي اعلام شکایت کرد.

دکتر علی فتاحی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: این که اولین وظیفه نظام پزشکی رسیدگی به حق و حقوق مردم است سر جای خود، اما ما وظیفه ای هم در قبال جامعه پزشکی داریم که نباید نسبت به آن بی تفاوت بود.

وی ادامه داد: حال اگر بیمار و همراهان خود را محق بدانند که به جای نیروی انتظامی، دادسراها و قاضی حکم را صادر و اجرا کنند دیگر سنگ روی سنگ بند نمی شود، بلکه منجر به عدم پذیرش بیماران پر خطر از سوی پزشکان می شود.

وی ضرب و شتم این جراح را سومین موردی دانست که در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج اتفاق افتاده و تأکید کرد: اين در حالی است که تعداد چنين مواردي در کل بیمارستان های کشور بسيار نادراست.

وی خاطرنشان کرد: در سال 89 نیز در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج شاهد ضرب و شتم پرستاری از سوی بستگان بیمار بودیم که منجر به از دست دادن بینایی وی شد.پس سوال اينجاست كه این مسئله چگونه قابل جبران است؟

وی افزود: همچنین متأسفانه يك بار نيز شاهد ضرب وشتم وپاره شدن پرده چشم یک پرستاردراين بيمارستان بودیم و الان هم که ضرب و شتم شدید یک جراح .

عضو شوراي عالي نظام پزشكي كشورهمچنين از وزارت بهداشت در خواست کرد برای تضمین امنیت کادر درمانی بیمارستان شهید بهشتی یاسوج کالبد شکافی کند که چرا در این بیمارستان چنین اتفاقاتی رخ می دهد؟

وی با اشاره به این که وظیفه وزارت بهداشت تضمین امنیت پرسنل است در عین حال تأکید کرد: جدا از شکایتی که نظام پزشکی بر علیه بستگان آن بیمار متوفی انجام داده، در صورت شکایت از پزشک هم موضوع را پیگیری خواهیم کرد و در صورتی که کوتاهی صورت گرفته باشد وی را با اعمال حکم های مربوطه مجازات خواهيم كرد.

وی در خصوص تبعات چنین مسائلی به خبرنگار شفا آنلاین گفت: با چنین اقداماتی تمایل جراحان برای رفتن وخدمت رساني در مناطق محروم کاهش می یابد و در صورت رفتن نیز با ترس و لرز کارهای پر ریسک پزشکی را انجام می دهند كه به طور قطع دروهله نخست مردم وبيماران دراين ميان به شدت آسيب مي بينند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
جراح عمویمی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
0
0
واقعا انتظار جامعه پزشکی هم همین بود.اگر نظام پزشکی وارد عمل نمی شد عامل تعجب بود.وزیر بهداشت هم خواهشنا پیگیری های لازم را درباره این موضوع پیگیری کند. یعنی به وظیفه اش که تأمین امنیت پسنل و کادر پزشکی است عمل کند
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: