کد خبر: ۲۹۳۴۹۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۵ - ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - 2021November 14
لازم است آموزش اخلاق پزشکی به عنوان یکی از درس های محوری در دانشگاه ها تدریس شده و حرفه مندان پزشکی تقید لازم را در زمینه اخلاق داشته باشند.
شفاآنلاین>سلامت> رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، بر رعایت اخلاق پزشکی تاکید کرد و گفت: جامعه پزشکی نسبت به رعایت اخلاق حرفه ای اهتمام جدی داشته باشد.
به گزارش شفاآنلاین:محمد رئیس زاده، در جلسه ای با موضوع اخلاق پزشکی، ضمن تشکر از تلاش های صورت گرفته در حوزه اخلاق پزشکی با اشاره به اینکه باید با ضوابط و معیارهای دقیق نسبت به رصد و عدم رعایت اخلاق حرفه ای همت گماشت، افزود: در هیات های عالی انتظامی نیز باید بحث اخلاق در شاغلین حرف پزشکی جدی گرفته شود و این موضوع به آگاهی جامعه پزشکی رسانده شود.

وی ادامه داد: همانگونه که بسیاری از افراد جامعه پزشکی در خصوص موارد پیشگیری از قصور و تقصیر، دقت و وسواس را رعایت می کنند، باید در زمینه رعایت موارد اخلاقی نیز اهتمام جدی داشته باشند.

رئیس زاده با اشاره به اینکه کشور ما در حوزه اخلاق پزشکی در منابع و کتب درسی قدیم پیشینه بسیار قوی داشته است، تصریح کرد: لازم است آموزش اخلاق پزشکی به عنوان یکی از درس های محوری در دانشگاه ها تدریس شده و حرفه مندان پزشکی تقید لازم را در زمینه اخلاق داشته باشند.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران خاطرنشان کرد: ضروری است در آینده نزدیک با جدی گرفتن موضوعات اخلاق حرفه ای شاهد کاهش قصور و تقصیرات و همچنین پیشگیری از عدم رعایت شئونات حرفه ای باشیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: