کد خبر: ۲۹۳۳۳۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۰ - ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - 2021November 11
آدم نژاد بیان کرد:این طرح، ضمن پرهزینه بودن متاسفانه اثربخشی زیادی در قطع زنجیره کرونا نداشت. چون همه مسافرانی که وارد هواپیما و قطار می شدند، تا قبل از آن در مترو و اتوبوس کنار هم بدون فاصله می نشستند.
شفاآنلاین>اجتماعی>معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در گفت و گویی با اشاره به طرح فاصله گذاری اجتماعی که در ناوگان حمل و نقل کشور اجرا می شود، عنوان کرد: «این طرح، ضمن پرهزینه بودن متاسفانه اثربخشی زیادی در قطع زنجیره کرونا نداشت. چون همه مسافرانی که وارد هواپیما و قطار می شدند، تا قبل از آن در مترو و اتوبوس کنار هم بدون فاصله می نشستند. اما شرکت های هواپیمایی مجبور بودند تنها با 60 درصد و شرکت های ریلی و اتوبوسرانی با  50 درصد ظرفیت خود، مسافر پذیرش کنند.»

به گزارش شفاآنلاین:آدم نژاد افزود: «بخاطر بی اثر بودن این طرح و ضررهای مالی که به دنبال داشت، جلسات متعددی با وزارت بهداشت برگزار کردیم تا روش بهتر و موثرتری جایگزین شود. از طرفی بخاطر زحمات این وزارتخانه در اجرای واکسیناسیون عمومی در کشور، مقرر شد تا صدور بلیط هواپیما،  قطار، و اتوبوس با کارت واکسن یا تست منفی PCR انجام پذیرد. »

آدم نژاد در خصوص زمان اجرای طرح جدید مقابله با شیوع ویروس در حمل و نقل عمومی تصریح کرد: «از تاریخ 1 آذر، مسافرت با ناوگان حمل و نقل عمومی تنها با ارائه کارت واکسن یا تست منفی PCR انجام می شود. اما الان تنها پروتکلی که تا قبل از این تاریخ اجرا می‌کنیم این است که اگر مسافری بر اساس اعلام سامانه وزارت بهداشت، دارای تست کرونای مثبت باشد، تا ۱۴ روز نمی‌تواند بلیت بخرد.»

وی تأکید کرد: اما از اول آذر محدودیت‌های مسافرگیری تغییر می‌کند که به صورت کنترل با کارت واکسن یا تست منفی پی سی آر است. ظرفیت مسافرگیری در هواپیما ۱۰۰ درصد و در قطار و اتوبوس به ۸۰ درصد افزایش می‌یابد. چون در قطار و اتوبوس قرار شد ظرفیت خالی نگه دارند تا اگر در طول سفر مشخص شد مسافری علائم نشان می‌دهد، او را به صندلی‌های خالی منتقل کنند تا دور از سایر مسافران باشد.

آدم نژاد در پایان صحبت های خود با اشاره به کنترل سیستمی مسافران و تشخیص کارت های جعلی عنوان کرد: « کنترل‌ها به صورت سیستمی است و با کارت‌های فیزیکی انجام نمی‌شود. مسافران باید در سامانه امید مشخصات خود را بارگذاری کنند تا مشخصات آن ها در هنگام خرید بلیت، چک شود. البته در آینده نزدیک قرار است بارکد مسافری را در حمل و نقل برون شهری اجرا کنیم.»خبرآنلاین

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: