کد خبر: ۲۹۳۱۴۰
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۰ - ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - 2021November 08
۱۰۰ هزار واحد مسکن روستایی به بانک های عامل معرفی شده است که از این تعداد حدود۷۰ هزار واحد کارهای ساخت آنها آغاز شده است.
شفاآنلاین>سلامت> یک مقام مسئول گفت: پیشنهاد افزایش تسهیلات به ۲۵۰ میلیون تومان داده شده که در حال بررسی در شورای عالی مسکن و پول اعتبار است.
به گزارش شفاآنلاین:حمید رضا حمیدی مدیر کل مسکن روستایی بنیاد مسکن با بیان اینکه در سال ۹۹ میزان تسهیلات مسکن برای ‌واحدهای مسکن روستایی ۵۰ میلیون تومان با نرخ سود ۵ درصد و ۱۵ ساله بود، اظهار کرد: با افزایش نرخ تورم و رشد قیمت مصالح ساختمانی و نرخ دستمزد کارگران پیشنهاد افزایش تسهیلات به ۱۰۰ میلیون تومان را در سال ۱۴۰۰ دادیم که در حال حاضر این تسهیلات به متقاضیان پرداخت می شود.
او ادامه داد: در روستا هر متقاضی امکان ساخت ‌دارد که به طوری که ساختمان فعلی خود را بسازد و‌ یا بخواهد واحد جدیدی را احداث کند و می تواند این تسهیلات را دریافت کند.

حمیدی بیان کرد: با مراجعه به بنیاد مسکن در صورتی که زمین امکان ساخت داشته باشد و در طرح های هادی باشد بنیاد مسکن به بانک های عامل برای دریافت تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی اقدام کند و بنیاد مسکن ‌در این بخش هیچ محدودیتی ندارد.

او افزود: هر فردی مراجعه و قصد ساخت مسکن داشته باشد می تواند به بانک ها مراجعه و این تسهیلات را دریافت کند و ما هیچ محدودیتی در این زمینه نداریم.

مدیر کل مسکن روستایی بنیاد مسکن تصریح کرد: در روستا این تسهیلات با نرخ سود ۵ درصد پرداخت می شود و مابه التفاوت نرخ سود این ۵ درصد که حدود ۱۳ درصد می شود در حال حاضر سازمان برنامه در قالب صندوق پرداخت می کند.

او تصریح کرد: همزمان با تشکیل دولت سیزدهم و ابلاغ طرح جهش تولید مسکن پیشنهاد شده که مبلغ تسهیلات در روستا ۲۰۰ تا به ۲۵۰ میلیون تومان در روستاها برسد که این پیشنهاد در شورای عالی مسکن و شورای عالی پول و اعتبار در حال برنامه ریزی و بررسی است.

مدیر کل مسکن روستایی بنیاد مسکن تاکید کرد: در حال حاضر در تمامی روستا برنامه ساخت و نوسازی و پرداخت تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومان اجرا می شود.

او اضافه کرد: در قالب ساخت یک میلیون واحد مسکونی، ۲۰۰ هزار واحد در روستاها اجرا می شود.

حمیدی بیان کرد: ۱۰۰ هزار واحد مسکن روستایی به بانک های عامل معرفی شده است که از این تعداد حدود۷۰ هزار واحد کارهای ساخت آنها آغاز شده است.

مدیرکل مسکن روستایی اظهار کرد: به مردم اطمینان می دهیم که در صورت تصویب تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی به واحد‌های مسکن روستایی این افزایش شامل حال تمامی واحدها شود.

او توضیح داد: استقبال مردم از نوسازی واحدهای مسکن روستایی در مقایسه با گذشته بسیار خوب بوده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: