کد خبر: ۲۹۳۱۰۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۷ - ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - 2021November 08
در گزارشی مشخص شد که اکثر قوانین ملی کشورها برای مبارزه با مصرف غیرقانونی مواد مخدر دارای اثرات تنبیهی هستند و منع مصرف کنندگان مواد از دریافت خدمات بهداشتی و حمایتی کافی را شامل می شود.

شفاآنلاین>سلامت>یک گزارش کارشناسی جدید که در نوع خود اولین ارزیابی بین المللی به حساب می آید، نشان داد: بسیاری از کشورهای جهان در مقابله با مصرف مواد مخدر غیرقانونی ناکام هستند.

به گزارش شفاآنلاین: در گزارش "شاخص سیاست جهانی مواد مخدر" از توصیه‌های سازمان ملل استفاده شده تا مشخص شود چگونه سیاست‌های ملی کشورها در مبارزه مواد مخدر از نظر پیامدهای سلامت، توسعه و حقوق انسانی مناسب هستند.

در این گزارش مشخص شد که اکثر قوانین ملی کشورها برای مبارزه با مصرف غیرقانونی مواد مخدر دارای اثرات تنبیهی هستند و منع مصرف کنندگان مواد از دریافت خدمات بهداشتی و حمایتی کافی را شامل می شود.

در این ارزیابی نروژ به دلیل واکنش سنجیده شده پلیس و پوشش مراقبت های بهداشتی، امتیاز بالایی کسب کرد و در صدر فهرست قرار گرفت اما همچنان از ۱۰۰ امتیاز ممکن تنها ۷۴ امتیاز را کسب کرده است.

میانگین امتیاز کسب شده در بین همه کشورهای مطالعه شده ۴۸ بوده است.

به گفته کارشناسان، کسب امتیاز ۱۰۰ به این معنی است که آنچه سیستم سازمان ملل به عنوان حداقل فاکتورها در نظر گرفته، اجرا شده است.

در این ارزیابی برزیل در پایین ترین رتبه قرار گرفته و در میان چهار کشوری جای دارد که به دلیل استفاده از اقدامات افراطی و شدیدتر، امتیازی کمتر از ۵۰ را کسب کرده اند.

 به نقل از مدیکال اکسپرس، پرتغال نیز در جایگاه سوم مقابله با مصرف مواد مخدرغیرقانونی قرار گرفته و این چالش را به عنوان یک موضوع بهداشت عمومی به حساب آورده است زیرا در سال ۲۰۰۱ از تمامی مواد مخدر جرم زدایی کرد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: