کد خبر: ۲۹۲۸۱۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۸ - ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - 2021November 03
ناصحی خبر داد؛
محمد مهدی ناصحی گفت: بیمه سلامت از زمان شیوع بیماری کرونا همراهی لازم را با نظام سلامت و حمایت از بیمه شدگان داشته به نحوی که ۹۰ درصد هزینه بستری و ۷۰ درصد هزینه بخش سرپایی دولتی را پوشش می‌دهد.
شفاآنلاین>سلامت>مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان برای پوشش درمان ناباروری در قانون بودجه سال جاری خبر داد.

به گزارش شفاآنلاین:محمد مهدی ناصحی گفت: این سازمان در سال ۹۹، بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان در این بخش هزینه کرده است. در قانون بودجه ۱۴۰۰ نیز ۷۰۰ میلیارد تومان برای پوشش درمان ناباروری و ۷۰۰ میلیارد تومان برای بیمه مادران باردار در نظر گرفته شده است. به طور مثال در روش درمانی آی وی اف، ۹۰ درصد هزینه‌ها تا ۳ بار تحت پوشش قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه این سازمان نگاه جامع نگر به حوزه بیمه دارد، بیان کرد: هدف ما این است که علاوه بر پوشش، عمق بیمه باید طوری باشد که مردم نیز راضی باشند البته به شرطی که منابع آن نیز تأمین شود.

وی ادامه داد: بیمه سلامت از زمان شیوع بیماری کرونا همراهی لازم را با نظام سلامت و حمایت از بیمه شدگان داشته به نحوی که ۹۰ درصد هزینه بستری و ۷۰ درصد هزینه بخش سرپایی دولتی را پوشش می‌دهد.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: در صورت مراجعه بیمه شدگان به بخش خصوصی این سازمان طبق قانون هزینه‌های درمانی را بر اساس تعرفه بخش دولتی پرداخت می‌کند.

وی افزود: این آمادگی در سازمان بیمه سلامت ایران وجود دارد که در صورت اجرای نسخه نویسی الکترونیک و نظام ارجاع بخش قابل توجهی از تعرفه بخش خصوصی را پرداخت کند به طوری که این موضوع در شورای عالی بیمه مطرح و در مراحل نهایی است.

ناصحی با بیان اینکه به طور میانگین بیش از ۶۰ درصد استان‌های کشور به سیستم الکترونیک متصل هستند، بیان کرد: در برخی از استان‌ها از جمله استان کرمان و کردستان تمام اقدامات پزشکی در بخش دولتی و خصوصی به صورت الکترونیک انجام می‌شود.

وی افزود: طبق قانون تا دی ماه سال جاری هیچ پرداختی به صورت غیر الکترونیک انجام نخواهد شد به همین دلیل تمام مؤسسات دولتی و خصوصی باید از نظر نرم افزاری و سخت افزاری آماده باشند تا مشکلی در پرداخت‌ها ایجاد نشود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: