کد خبر: ۲۹۲۷۱۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۶ - ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - 2021November 02
معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت در افتتاحیه هشتمین طرح زائران حرم مطهر رضوی:
دکتر عباس شیراوژن اظهار کرد: تلاش‌ها و زحمات جانانه، ایثارگرانه و فداکارانه این عزیزان در طول ایام بحران کرونا اعم از پزشکان، پرستاران نیروهای آزمایشگاهی، مراکز بهداشت، خانه‌های سلامت، مراکز سی‌تی‌اسکن و دیگر مکان‌های فعال در بحث کرونا برهیچکس پوشیده نیست.
شفاآنلاین>سلامت>معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حضور در افتتاحیه هشتمین طرح زائران حرم مطهر رضوی گفت: تک‌تک مدافعان و خادمان حوزه سلامت ایران عملکرد بی‌نظیری در طول ایام بحران کرونا در سطح دنیا داشتند و تلاش‌ها و زحمات جانانه، ایثارگرانه و فداکارانه مدافعان سلامت در طول ایام بحران کرونا بر هیچکس پوشیده نیست.

به گزارش شفاآنلاین:دکتر عباس شیراوژن در افتتاحیه هشتمین دوره طرح زائران حرم رضوی با هدف تکریم کادر درمانی کرونا و مبلغان جهادی عرصه سلامت، اظهار کرد: تلاش‌ها و زحمات جانانه، ایثارگرانه و فداکارانه این عزیزان در طول ایام بحران کرونا اعم از پزشکان، پرستاران نیروهای آزمایشگاهی، مراکز بهداشت، خانه‌های سلامت، مراکز سی‌تی‌اسکن و دیگر مکان‌های فعال در بحث کرونا برهیچکس پوشیده نیست.

وی تصریح کرد: در طول این مدت کادر بهداشت و درمان گلایه‌هایی هم داشتند که انصافاً به‌حق هم بود، اما هیچگاه راضی به ترک میدان مبارزه با ویروس کرونا و تنها گذاشتن مردم به عنوان بزرگترین سرمایه‌های کشور نشدند و بی‌شک این مردم قدرشناس همواره قدردان این تلاش‌های خستگی‌ناپذیر هستند.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با بیان اینکه عملکرد تک‌تک مدافعان و خادمان حوزه سلامت ایران در سطح دنیا بی‌نظیر بود، خاطرنشان کرد: یکی از کارهای مهم و موثر در بحث مبارزه با کرونا موضوع واکسیناسیون گسترده بوده و تاکنون بالغ بر ۳۰ درصد جامعه هر دو دُز واکسن کرونا را دریافت کردند.

دکتر شیرواژن با ذکر این نکته که تمامی واکسن‌های مصرفی تائید شده بوده و جای هیچگونه نگرانی‌ای در این خصوص نبوده و نیست، تاکید کرد: از مردم می‌خواهیم که نسبت به انجام واکسیناسیون کرونا هرچه سریع‌تر اقدام کنند و این کار مهم و حیاتی را به تاخیر نیندازند.

وی بیان کرد: کسانی که در این محفل و سفر نورانی حاضر هستند بی‌شک به یاد تمامی همکارانشان که توفیق این سفر برایشان حاصل نشده، به‌ویژه شهدای مدافع سلامت هستند و در اینجا جا دارد از تلاش‌های سازمان اوقاف و امور خیریه و واقفان نیک‌اندیش که در طول ۲۰ ماهه کرونایی هم در کنار مدافعان سلامت بودند و هم مقدمات تشرف آنان به بارگاه منور رضوی را فراهم آوردند تقدیر و تشکر کنیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت افزود: رنج و سختی کار مدافعان سلامت را همه ما به‌خوبی دیده‌ایم، اما این شرایط موجب کوتاهی در مسیر تکریم و خدمت‌رسانی نشده است و با افتخار دست تک‌تک قهرمانان حوزه سلامت را می‌بوسیم.

در ادامه مراسم غلامرضا عادل، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه، گفت: در راستای اجرای نیات امینانه واقفان نیک‌اندیش هشتمین دوره طرح زائران حرم رضوی با هدف تکریم کادر درمانی کرونا و مبلغان جهادی عرصه سلامت در قالب ۴ دوره ۳ روزه برگزار می‌شود که دوره‌های اول تا سوم ویژه مدافعان سلامت و دوره چهارم ویژه مبلغان سلامت خواهد بود.

وی افزود: بیش از ۲۵ درصد مراکز درمانی کشور موقوفه است و در مجموع ۱۰۱۲۷ مرکز موقوفه‌ای در حوزه سلامت در سطح کشور داریم که شامل بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها، مراکز بهداشت و غیره بوده است.

در این مراسم قرعه‌کشی سفر زیارتی عتبات عالیات به نیت امام هشتم(ع) انجام شد و به‌زودی ۸ نفر از حاضران مراسم افتتاحیه اولین مرحله هشتمین دوره طرح زائران حرم رضوی با هدف تکریم کادر درمانی کرونا و مبلغان جهادی عرصه سلامت مهمان ائمه اطهار(ع) مدفون در عراق خواهند شد.

بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ها و جریان‌های نخبگی برای آگاه‌سازی جامعه و تشویق مردم به واکسیناسیون

براساس این گزارش، دکتر عباس شیراوژن در حاشیه افتتاحیه هشتمین دوره طرح زائران حرم رضوی که با هدف تکریم کادر درمانی کرونا و مبلغان جهادی عرصه سلامت برگزار شد نیز اظهار کرد:معضلات ترس‌های کاذب کرونایی و واکسن‌هراسی با فرهنگ‌سازی درست در بحث واکسیناسیون کرونا از بین می‌رود و باید با بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ها و جریان‌های نخبگی در مسیر آگاه‌سازی جامعه و تشویق و ترغیب مردم به سمت انجام واکسیناسیون کرونا گام برداشت.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با بیان این که اگر فرهنگ‌سازی خوبی در بحث واکسیناسیون کرونا صورت پذیرد معضلات ترس‌های کاذب کرونایی و واکسن‌هراسی هم از بین می‌رود، گفت: حضور مدافعان سلامت در مشهدالرضا(ع) و تشرف آنان به حرم مطهر رضوی که با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان اوقاف و امور خیریه میسر گردیده موجب افزایش روحیه و انگیزه بیش از پیش آنان در ادامه راه مبارزه با ویروس منحوس کرونا شده است.

وی تصریح کرد: کادر بهداشت و درمان در طول ۲۰ ماهه کرونایی با روحیه جهادی و مثال‌زدنی خود در تلاش بودند تا در راستای مسئولیت اجتماعی مهمی که در حوزه سلامت دارند، دین خود به مردم را به‌خوبی ادا کنند.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با بیان اینکه هیچ‌یک از ما منکر خستگی، فشار کاری بالا و حجم کاری سنگین مدافعان سلامت در طول ایام بحران کرونا به‌خصوص در موج پنجم این بحران نیستیم، خاطرنشان کرد: با وجود تمامی سختی‌های کاری کادر بهداشت و درمان کرونا، اما میزان تاب‌آوری آنان و مقاومت و مسئولیت‌پذیری‌شان در سخت‌ترین شرایط ممکن را هم دیدیم و سفیدپوشان زحمتکش عرصه سلامت نشان دادند که در راه حفظ جان همنوعشان، جان خویش را عاشقانه تقدیم می‌کنند.

دکتر شیراوژن با اشاره به اینکه در شرایط فعلی بهترین و ایمن‌ترین راه در مسیر حفظ سلامت جامعه تزریق گسترده واکسن کرونا است، بیان کرد: تاکنون ۸۰ میلیون دُز واکسن کرونا به گروه‌های هدف بالای ۱۲ سال تزریق شده است و بیش از ۳۰ میلیون نفر از افراد واجد شرایط واکسیناسیون هر دو واکسن خود را دریافت کرده‌اند.


وی تاکید کرد: دغدغه این روزهای ما عدم مراجعه و یا مراجعه دیرهنگام مردم به مراکز واکسیناسیون کرونا برای دریافت دُزهای اول و دوم بوده و از تمامی افراد واجد شرایط می‌خواهیم که بدون هیچگونه نگرانی‌ای به مراکز واکسیناسیون کرونا مراجعه کرده و واکسن خود را دریافت کنند؛ همچنین از کسانی هم که هر دو دُز واکسن کرونا را دریافت کردند هم می‌خواهیم از تاثیرات واکسیناسیون انجام به افراد واکسن نزده بگویند و مشوق آنان در مسیر مراجعه به مراکز واکسیناسیون کرونا باشند.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت  بهداشت با تاکید بر اینکه زمان در برهه خاص بسیار ارزشمند بوده و نباید با تاخیر در امر واکسیناسیون این مهم را از دست بدهیم، گفت: تاثیرات واکسن در حفظ سلامت افراد دریافت کننده به‌خوبی مشاهده شده و در کاهش میزان و شدت ابتلا، بستری و فوتی اثرگذار بوده است.

دکتر شیراوژن افزود: اگر فرهنگ‌سازی خوبی در بحث واکسیناسیون کرونا صورت پذیرد معضلات ترس‌های کاذب کرونایی و واکسن‌هراسی هم از بین می‌رود و از مردم می‌خواهیم ضمن بی‌اعتنایی به پیام‌ها و خبرهای کذب منتشر شده در فضای مجازی، هرگونه اخبار معتبر در خصوص موضوعات مختلف کرونا را از رسانه‌های رسمی دنبال کنند، ضمن اینکه از ظرفیت رسانه‌ها و جریانات نخبگانی در مسیر آگاه‌سازی جامعه و تشویق و ترغیب مردم هم نباید غافل شویم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: