کد خبر: ۲۹۲۲۷۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۹ - ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - 2021October 26
رییس سازمان بازرسی کل کشور بیان کرد: توجه به قانون و مقررات از باب رویکرد پیشگیرانه سازمان به مسئولان محترم اجرایی از جمله برنامه های ما است؛ هم در قانون و هم در آئین نامه اجرایی قانون پیش بینی شده است زمانی که گزارشی به دستمان می رسد، قبل از اقدام و یا جلوگیری از ادامه روند، هشدارهای لازم را دهیم.
شفاآنلاین>سلامت>رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت: دولت در ماه های اول خصوصا در بحث کرونا و واکسیناسیون توفیقات بسیار خوبی را حاصل کرده که بخشی از امید مردم به واسطه اقدامات چند ماهه دولت در این زمینه است و امیدواریم همچنان ادامه داشته باشد.

به گزارش شفاآنلاین:حجت الاسلام والمسلمین حسن درویشیان روز سه شنبه در نشست با بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در محل این وزارتخانه برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت ایام ربیع الاول افزود: ان شا الله به برکت این ایام خداوند متعال برکاتش را بر امت اسلامی نازل فرماید و ما را مشمول دعای خیر پیامبر عظیم الشان و امام صادق (ع) قرار دهد.

وی با بیان اینکه زمانی که رییس جمهوری محترم در مسئولیت قوه قضاییه بودند خدمتشان عرض کردیم که گزارشی حاوی گلوگاه ها، آسیب ها و مشکلات اصلی هر وزارتخانه تهیه شود، تصریح کرد: گزارشات تهیه شده در اولین فرصت به وزرای محترم تقدیم شد، مایل بودم به لحاظ اهمیت حوزه بهداشت و درمان، شخصا خدمت دوستان برسم تا نکاتی که به نظر ما و شما مهم هستند، مورد تاکید قرار گیرند.

درویشیان افزود: یکی از رویکردهای سازمان بازرسی در دوره جدید موضوع مساله محوری است؛ یعنی بنای ما این است که مسائل اصلی کشور به تفکیک هر وزارتخانه و مجموعه ای شناسایی و همه ابعاد آن را بررسی کنیم و درصورتی که به وضع قانون یا رفع ابهام در برخی قوانین نیاز باشد، پیشنهاد آن به مجلس ارائه شود و یا اگر ساختار، فرآیند و روشی منجر به عدم حسن انجام امور می شود به دولت ارائه کنیم. امسال حدود ۳۰۰ برنامه بازرسی ما مربوط به مسائل مختلف از جمله بهداشت و درمان است.

نیروهای انسانی به ویژه مدیران دستگاه های اجرایی سرمایه های نظام هستند
رییس سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: توجه به قانون و مقررات از باب رویکرد پیشگیرانه سازمان به مسئولان محترم اجرایی از جمله برنامه های ما است؛ هم در قانون و هم در آئین نامه اجرایی قانون پیش بینی شده است زمانی که گزارشی به دستمان می رسد، قبل از اقدام و یا جلوگیری از ادامه روند، هشدارهای لازم را دهیم.

درویشیان عنوان کرد: معتقدیم نیروهای انسانی به ویژه مدیران دستگاه های اجرایی سرمایه های نظام هستند که باید از آنها صیانت کرد؛ یکی از راه های صیانت؛ آگاهی دادن، هشدار تعامل و ارتباط به منظور پیشگیری از تصمیم نابجا و یا کمک کردن به مجموعه های اجرایی در جهت حسن جریان امور و مدیریت است؛ ما به هیچ وجه به اینکه کسی تخلفی کند و او را معرفی کنیم، مایل نیستیم. به اعتقاد ما بسیاری از اشکالاتی که در دستگاه های اجرایی وجود دارد ناشی از عدم اطلاع از قوانین و مقررات افراد است، همچنین این موضوع هم مهم است که امکانات، اعتبارات و نیروی انسانی متناسب با مسئولیت ها تعریف نشده اند.

کشور و نظام ما «مردم پایه» است
وی ادامه داد: معتقدیم باید با همه ظرفیت ها و توان خود به دولت محترم که همه مردم به آن امید بسته اند، کمک شود تا آن سرمایه اجتماعی که در سال های گذشته آسیب دیده، ترمیم شود. کشور و نظام ما «مردم پایه» است و اگر سرمایه اجتماعی آسیب ببیند هیچ کاری نمی شود انجام داد؛ باید همه اهتمام مسئولان دستگاه ها و همه کسانی که مسئولیتی دارند در جهت ترمیم این سرمایه اجتماعی از طریق خدمت رسانی بیشتر و جهادی کار کردن استفاده شود.

رییس سازمان بازرسی کل کشور تصریح کرد: دولت محترم در همین ماه های اول خصوصا در بحث کرونا و واکسیناسیون توفیقات بسیار خوبی را حاصل کرده که بخشی از امید مردم به واسطه اقدامات چندماهه دولت در این زمینه است و امیدواریم همچنان ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که از سوی تولید کنندگان واکسن مطرح می شود درخصوص عدم اطمینان از خرید واکسن از آنها است البته تاکنون گزارشی در این حوزه به دست ما نرسیده است اما باید یک اطمینان کلی به تولدکنندگان واکسن داده شود.

در ادامه این نشست معاونان وزیر بهداشت توضیحات خود را درخصوص موضوعات مطروحه از سوی حجت الاسلام و المسلمین درویشیان ارائه دادند.
در پایان این نشست، رییس سازمان بازرسی کل کشور پیشنهاد تشکیل کارگروه مشترک بین وزارت بهداشت و سازمان بازرسی کل کشور را مطرح کرد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: