کد خبر: ۲۹۲۱۹
تاریخ انتشار: ۰۳:۴۵ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - 2014July 26
شفاآنلاین -رایج‌ترین روش کاشت مو استفاده از موهای بخش خلفی تحتانی سر و کاشت آن در بخش‌های دیگر سر است.
این  روش مبتنی بر برداشتن یک نوار باریک پوست و مو به عرض ٢/١ سانتی‌متر و به طول حدود ٢٠ سانتی‌متر از قسمت خلفی تحتانی سر،‌ استخراج موها از این نوار و کاشت این موها در پوست سر است.  

باند برداشته شده از پشت‌سر با دقت خرد می‌شود و سپس ریشه‌های مو به صورت چند عددی جدا شده و در مایعی خنک قرار می‌گیرد تا آماده کاشت شود، سپس از جلوی سر که بی‌حس شده است سوراخ‌ها ایجاد می‌شود و این ریشه‌های مو را درون سوراخ‌ها می‌کارند.  
معمولا این موهای کاشته شده ظرف ٢ هفته رشد می‌کنند و پس از ٢ هفته می‌ریزند، سپس ظرف ٤ تا ٥ ماه شروع به رشد می‌کنند و ظرف یک‌سال تعدادی از این موها ظاهر می‌شوند.  
معمولا حداکثر نشایی که در هر جلسه می‌توان انجام داد بیش از ٣‌هزار تار مو نیست درحالی‌که برخی ادعا می‌کنند که تا ١٥‌هزار نشاء انجام می‌دهند که تبلیغاتی دروغین بیش نیست زیرا از یک‌سو به علت امکان جوش نخوردن پوست پشت‌سر، برداشت بیش از یک باند ٢٠ سانتی‌متر در ١,٥ سانتی‌متر ممکن نیست و از سوی دیگر تعداد کل موهای سر بیش از ١٠٠‌هزار عدد نیست حال چگونه می‌توان از یک نوار باریک از پوست سر فردی که دچار ریزش موی حاد است حدود ١٦‌هزار مو استخراج کرد.  
از آن‌جا که هنگام این عمل مقدار زیادی بی‌حس‌کننده به بیمار تزریق می‌شود، بهتر است تمام کار در یک جلسه انجام شود یعنی حدود ٣‌هزار شاخه مو استخراج شده را در بخش‌های مختلف سر به کار برد تا کار به دفعات دیگر کشیده نشود و اگر عمل دیگری لازم بود باید پس از گذشت ٦ ماه تا یک‌سال انجام شود.  
معمولا ٣٥ و ٣٦ سالگی سن خوبی برای عمل است به شرطی که موی فرد به ثبات رسیده باشد، چرا که ممکن است نوار برداشته شده حاوی موهای ضعیفی باشد که مستعد ریخته شدن باشد و در این صورت پس از کاشت، این موها بریزد.  
مریض حتما باید یک‌سال قبل از عمل از محلول ماینوکسیدیل و قرص‌های خوراکی تقویتی استفاده کند تا موهای کاشته شده توان بیشتری داشته باشند و تا یک‌سال پس از عمل هم باید از محلول ماینوکسیدیل استفاده کرد.  
ماینوکسیدیل ٥‌درصد برای آقایان و ماینوکسیدیل ٢‌درصد هم برای آقایان و خانم‌ها است زیرا محلول ٥‌درصد ممکن است عامل پرمویی خانم‌ها شود.


|  غلامحسین غفارپور  |   متخصص پوست و مو |

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
erfan balouch
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
0
0
سایت شما خیلی خوب هست متشکربم
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: