کد خبر: ۲۹۲۱۵۰
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۶ - ۰۲ آبان ۱۴۰۰ - 2021October 24
شرکت‌هایی که خود را به مرز‌های جاری صنعت محدود نمی‌کنند اغلب فضاهای سودآور جدید خلق می‌کنند.
شفاآنلاین>سلامت>کسب و کارها تمایل دارند چشم انداز های خودشان را به مرز های سنتی صنعت محدود کنند.
به گزارش شفاآنلاین:کسب و کار‌ها تمایل دارند چشم‌انداز راهبردی خود را به مرز‌های سنتی صنعت موجود محدود کنند. از دید آن‌ها این یک فرض مسلم و تغییر ناپذیر است، زمانی هم که ناچار می‌شوند به تفکر فراتر از محدوده خود یا خلاق بودن در مدل کسب و کار رو بیاورند، چون مرز‌های عملیاتی خود را به روشنی مشخص نکرده اند همچنان به رقابت در فضاهای قدیمی و سنتی ادامه می‌دهند.

شرکت‌هایی که خود را به مرز‌های جاری صنعت محدود نمی‌کنند اغلب فضاهای سودآور جدید خلق می‌کنند. در استراتژی سنتی نقاط دارای مشکل، شناسایی و راهکار‌هایی برای رفع آن‌ها تعیین می‌شود، اما در تفکر خلاق نقاط دارای مشکل، برای شناسه مشتریان دیده نشده به کار می‌روند.

تفکر چارچوب شکن، فرایند کاوش و ورود به قلمرو ناشناخته مشتریان دیده نشده را ممکن می‌کند و این تفکر با استفاده از ۶ لنز مختلف، مفروضات زیربنایی مرزهای سنتی به چالش کشیده می‌شوند. برای هریک از مرز‌ها از قاعده اضداد استفاده می‌شود که مجموعه‌ای از سوالات کلیدی است که با پاسخ به آن‌ها می‌توان، دیدی خوب از فضای بازار‌های جدید بالقوه پیدا کرد.

همه مرز‌ها فرصتی برای بازار‌های جدید حلق نمی‌کنند، اما ممکن است بینشی ایجاد کنند که می‌تواند در دیگر مرز‌ها به کار روند. نکته حیاتی برای شناسایی فرصت بازار‌های جدید، توانایی به تصویر کشیدن و تشریح مشتریان در حال ظهور است که قبلا نادیده گرفته شده بودند، در حالی که شرکت می‌تواند ارزش جدید را برای آن‌ها عرضه کند. این فرایند شامل مراحل مختلفی است. تشریح مرز‌های جاری صنعت که محصول‌ها در آن فروخته می‌شود. مرز صنعت بر اساس ابعادی مانند گروه‌های راهبردی زنجیر خریداران ارزش ارائه شده و روند‌ها تعریف می‌شوند.

ترسیم تجربه مشتریان؛ شناسایی نقاط مشکل دار

ترسیم چرخه تجربه خرید برای همه مشتریان موجود به منظور شناسایی نقاط دارای مشکل.  شناسایی سریح مشتری محوری و سپس حذف این مشتری از بررسی‌های بعدی.  استفاده از قائده اضداد برای هر مرز به منظور پی بردن به وجود گروه‌های مشتری‌های جدید فراتر از مرز‌های جاری صنعت. فعالیت میدانی برای یافتن مشتریان جدید و تثبیت فرصت‌های بالقوه. در نظر گرفتن مجموعه‌ای از ارزش‌های قابل ارائه به مشتری برای بر آورده کردن نیاز‌های او.  انتخاب مجموعه‌ای از گزینه‌ها به گونه‌ای که نیاز‌های بیشتری این گروه از مشتریان دیده نشده برآورده شود.

خروجی تحلیل مرز‌های صنعت مجموعه‌ای از فضا‌های مربوط به مشتریان دیده نشده است که همه‌ی این شش بعد به نتیجه منجر نخواهد شد و معمولا دوتا چهار مسیر، ایده‌های قابل توجه به اون تولید خواهد کرد.
برچسب ها: محدود ، کسب و کار ، صنعت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: