کد خبر: ۲۹۰۸۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۲ - ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - 2021October 03
توصیه مشابه همانی است که برای واکسن‌های ام. آر. ان.‌ای است. مطالعات اختصاصی در مورد اثر واکسن‌ها بر روی افراد باردار یا در حال شیردهی انجام نشده است
شفاآنلاین>سلامت>توصیه کارشناسان و سازمان جهانی بهداشت این است که زنان باردار از واکسن کرونا واهمه‌ای نداشته و در اولین فرصت اقدام به دریافت آن کنند.
به گزارش شفاآنلاین:این روزها با افزایش تولید، واردات و روند سرعت واکسیناسیون کرونا در جهان، تعداد زیادی از افراد از قشرهای مختلف اقدام به دریافت واکسن کردند که در میان آن‌ها برخی مانند افراد دارای بیماری‌های خاص و زنان باردار این سوال برایشان ایجاد شده است که مبادا تزریق واکسن سلامت آن‌ها را به خطر اندازد. 

یک پزشک و کارشناس بهداشت عمومی به این سوال پاسخ داده است؛ 

این کارشناس در پاسخ به این سوال و برای رفع تردید در مورد برخی واکسن‌های غیر ژنی گفت: توصیه مشابه همانی است که برای واکسن‌های ام. آر. ان.‌ای است. مطالعات اختصاصی در مورد اثر واکسن‌ها بر روی افراد باردار یا در حال شیردهی انجام نشده است، ولی آنچه می‌دانیم این است که این واکسن‌ها عوارضی تا به حال بر روی مادر و جنین نداشته‌اند و هیچ چیزی مشاهده نشده است و فایده آن چندین برابر خطر احتمالی است که ممکن است داشته باشد.

او گفت عوارض کووید–۱۹ در دوران بارداری بسیار شدیدتر است و می‌تواند کشنده باشد؛ به هر حال باید این انتخاب را به مادر داد و مادر باید با توجه به شرایط و وضعیت همه گیری در کشور که ممکن است هر چه شدیدتر باشد، اهمیت دریافت واکسن را بیشتر می‌کند و اگر در زمانی ویروس کنترل شود ممکن است مسئله‌ای در به تعویق انداختن تزریق واکسن نباشد، ولی از نظر سازمان جهانی بهداشت در حال حاضر توصیه می‌شود که حتما خانم‌های باردار در اولین فرصت اقدام به دریافت واکسن کنند. 

این کارشناس بهداشت عمومی در مورد خطرات احتمالی و یا ایمنی ناشی از دریافت واکسن کرونا برای جنین و یا حتی در دوران شیردهی تاکید کرد: در مورد شیردهی هم مشاهده می‌شود که پادتن‌های به وجود آمده در شیر مادر می‌توانند به نوزاد منتقل شوند
و حتی می‌توانند نوزاد را در مقابل بیماری کووید–۱۹ تا حدی ایمن کنند و این یک دلیل دیگر است که به مادران باردار توصیه می‌شود که واکسن‌های کرونا را استفاده کنند.
برچسب ها: زنان ، باردار ، واکسن ، کرونا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: