کد خبر: ۲۹۰۳۲۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۰ - ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - 2021September 25
سرلشکر صفوی در دیدار اعضای موسسه بهداری رزمی با وزیر بهداشت:
سرلشکر پاسدار سید یحیی صفوی بیان کرد: ساختار مرکزی قرارگاه جهادی سلامت می تواند در وزارت بهداشت و شعبات آن در استانها به ریاست دانشگاه های علوم پزشکی و یا در صورت ضرورت، استانداران باشد و میدان کار این قرارگاه هم از روستاها تا شهرستانها و محل کار این گروه ها، خانه های بهداشت، مراکز بهداشتی و درمانی و مدارس در نظر گرفته شود.
شفاآنلاین>سلامت>دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: در شرایط کنونی با توجه به وضعیت سلامت کشور نیاز به ایجاد اقتدار سلامت داریم چون بالاترین وظیفه دولتمردان بعد از امنیت غذایی، اقتدار سلامت است که با امنیت ملی، پیوستگی دارد. حاصل جوامعی که مردم آن از جسم و روح سالم برخورد بوده و محرومیت غذایی نداشته باشند، دوام و اقتدار است.

به گزارش شفاآنلاین:سرلشکر پاسدار سید یحیی صفوی در دیدار اعضای موسسه بهداری رزمی با وزیر بهداشت که در ستاد وزارت بهداشت در حال برگزاری است، اظهار داشت: لازم است در شرایط کنونی، قرارگاه جهادی سلامت به فرماندهی دکتر عین اللهی در وزارت بهداشت تشکیل شود و این قرارگاه می تواند شامل تمامی گروه های داوطلب از جمله نیروهای بهداشتی، فارغ التحصیلان دانشگاه های علوم پزشکی، مجمع خیّرین سلامت و بخش های سلامت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، بنیاد مستضعفان و آستان قدس رضوی باشد.

وی افزود: ساختار مرکزی قرارگاه جهادی سلامت می تواند در وزارت بهداشت و شعبات آن در استانها به ریاست دانشگاه های علوم پزشکی و یا در صورت ضرورت، استانداران باشد و میدان کار این قرارگاه هم از روستاها تا شهرستانها و محل کار این گروه ها، خانه های بهداشت، مراکز بهداشتی و درمانی و مدارس در نظر گرفته شود.

رییس هیات مدیره موسسه بهداری رزمی یادآور شد: تیم های قرارگاه جهادی سلامت می توانند از ۳ تا ۳۰ روز و یا بیشتر در مناطق مختلف حاضر شوند و خدمات بهداشتی، درمانی و دارویی را ارائه کنند و در صورت لزوم، بیمارستانهای سیار و صحرایی نیروهای مسلح می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

سرلشکر صفوی خاطرنشان کرد: فعالیت در قرارگاه جهادی سلامت، یک کار کاملا جهادی، مردم پایه و داوطلبانه است که البته برای اجرایی شدن نیاز به یک طرح جامع دارد و اگر این قرارگاه سازماندهی شود، در سالهای آینده گام های بزرگی برای تامین سلامت آحاد جامعه به ویژه در مناطق محروم و مرزی برداشته می شود. روحیه ما هنوز هم جهادی است و می خواهیم که ملت ایران، سالم، شاداب و با نشاط باشد و کشور عقب ماندگی های گذشته را جبران کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: