کد خبر: ۲۸۹۳۰۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۱۹ شهريور ۱۴۰۰ - 2021September 10
در حال حاضر از سلول‌های بنیادی در درمان بیماری‌های قرنیه چشم و درمان بیماری‌های مربوط به پیوند مغز استخوان در کشور استفاده می‌شود
شفاآنلاین>سلامت>وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: استفاده از سلول‌های بنیادی، آینده پزشکی دنیا است.

به گزارش شفاآنلاین:بهرام عین‌الهی عصر امروز (۱۸ شهریورماه)، در حاشیه کلنگ‌زنی مرکز جامع سلول‌های بنیادی و بازساختی در شهرستان سلطانیه، در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه از سلول‌های بنیادی در درمان بیماری‌ها استفاده می‌شود، اظهار کرد: آینده پزشکی دنیا در مسائل غیردارویی بوده و استفاده از سلول‌های بنیادی در درمان بسیاری از بیماری‌ها موثر خواهد بود.

وی افزود: در حال حاضر از سلول‌های بنیادی در درمان بیماری‌های قرنیه چشم و درمان بیماری‌های مربوط به پیوند مغز استخوان در کشور استفاده می‌شود و در آینده سلول‌های بنیادی در درمان بیماری‌هایی از قبیل دیابت، کارگر خواهد بود.

این مسئول با بیان اینکه خیران در استان زنجان در بحث بهداشت و درمان همیشه پیش‌قدم هستند، ادامه داد: این کمک خیرانه برای یک کار پیشرفته پزشکی است و قابل ستایش است، البته دانشگاه‌ علوم پزشکی استان زنجان دانشگاهی پیشرفته و با دانشمندان برجسته‌ای در سطح کشور است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تصریح کرد: نزدیکی مرکز جامع سلول‌های بنیادی و بازساختی در شهرستان سلطانیه به دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان و دانشمندان، سبب پیشرفت آن می‌شود و امیدواریم که به زودی کار ساخت و ساز آن آغاز شود.

عین‌الهی خاطرنشان کرد: این مرکز  علاوه‌بر تاثیر مثبت بالایی که در کشور دارد، تاثیر فراملی داشته و در جذب گردشگران سلامت به کشور و استان زنجان موثر خواهد بود.
برچسب ها: سلول ، بنیادی ، آینده ، پزشکی ، دنیا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: