کد خبر: ۲۸۸۹۳۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۵ - ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - 2021September 05
در این فاز ایمنی و کارایی واکسن رازی کووپارس را با واکسن سینوفارم در دو گروه موازی در جمعیت بالغ بیش از ۱۸ سال به صورت تصادفی شده و دوسوکور بررسی خواهیم کرد که بیش از ۴۰ هزار مشارکت کننده را دربر می‌گیرد.

شفاآنلاین>سلامت> فاز سوم کارآزمایی واکسن کووپارس با حضور وزیر جهاد کشاورزی آغاز شد.

به گزارش شفاآنلاین: صبح یکشنبه فاز سوم کارآزمایی واکسن کووپارس مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی با حضور وزیر جهاد کشاورزی در کرج آغاز شد.

علی اسحاقی، مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی اظهار کرد: در این فاز ایمنی و کارایی واکسن رازی کووپارس را با واکسن سینوفارم در دو گروه موازی در جمعیت بالغ بیش از ۱۸ سال به صورت تصادفی شده و دوسوکور بررسی خواهیم کرد که بیش از ۴۰ هزار مشارکت کننده را دربر می‌گیرد.

وی بیان کرد: در صورتی که در فاز سوم کارآزمایی ۳۵ درصد نتایج مثبت باشد سازمان غذا و دارو مجوز مصرف اضطراری این واکسن را صادر می‌کند.

مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی تصریح کرد: مطالعات فاز نخست واکسن کووپارس مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی دهم اسفندماه سال ۱۳۹۹ با مشارکت ۱۳۳ داوطلب شروع شد و تا نیمه اردیبهشت با موفقیت به پایان رسید، فاز دوم هم با مشارکت ۵۰۰ داوطلب اوایل خرداد شروع شد و در نیمه مرداد با موفقیت به پایان رسید.

وی متذکر شد: اگر مجوز اضطراری واکسن کووپارس در ماه جاری از سوی سازمان غذا و دارو صادر شود می‌توانیم تا پایان سال حدود ۲۰ تا ۳۰ میلیون دز واکسن را تولید کنیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: