کد خبر: ۲۸۸۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - 2021September 02
: از بین این دانشجویان، افرادی که توانمندی این را دارند که در بخش‌های مختلف کشور کار کنند، شناسایی و جذب آن سیستم می‌کنند، اما در دانشگاه های ما این امر وجود ندارد که در قدم اول باید این مشکل حل شود.
شفاآنلاین>اجتماعی>یک مشاور تحصیلی درباره مشکلات عمده دانشجویان در سیستم آموزشی دانشگاه های کشور توضیح داد.

به گزارش شفاآنلاین:منصور رخشان مشاور تحصیلی و کنکور  با اشاره به مشکلات عمده دانشجویان در سیستم آموزشی دانشگاه های کشور، اظهار کرد: سه مشکل اساسی در دانشگاه های کشور وجود دارد، اول، نبود ارتباط بین دانشگاه و سیستم شغلی است. به طور مثال در آلمان در رشته های فنی، مهندسی و علوم پایه، تمام شرکت های بزرگ موظف هستند که در دانشگاه ها مراکز تحقیق و توسعه را به وجود آورند و به نوعی کمک کنند تا دانشجویان هنگام تحصیل بخش هایی از مشکلات مربوط به صنعت را به صورت آکادمیک حل کنند.

او افزود: از بین این دانشجویان، افرادی که توانمندی این را دارند که در بخش‌های مختلف کشور کار کنند، شناسایی و جذب آن سیستم می‌کنند، اما در دانشگاه های ما این امر وجود ندارد که در قدم اول باید این مشکل حل شود.

این مشاور تحصیلی با اشاره به مشکل دوم گفت: در دانشگاه به جای تربیت نیروی متخصص، فردی تربیت می‌کنیم  که تنها تئوری بلد است، دانشگاه های کشور باید سیستمی به روز و در جهت یادگیری تخصصی بوده و نمره محور نباشد.

رخشان با اشاره به اینکه دانشجو باید جوینده دانش باشد به گونه ای که نه تنها تئوری حفظ و نمره کسب کند، بیان کرد: دانشجویان ما بیشتر مدرک گرا هستند تا تخصص محور تحصیل کنند.

او با اشاره به  مشکل سوم در دانشگاه های کشور بیان کرد: در کشور ما فقط به سواد دانشگاهی و علمی توجه می شود، در حالی که دانشجو باید سواد ارتباطی و سواد رسانه ای داشته باشد.

او با اشاره به اینکه باید تعاریف جدید سواد در درس های مهارت های زندگی را وارد دانشگاه ها کنیم، گفت: سازمان ملل در دهه دوم قرن ۲۱، بازهم در مفهوم سواد تغییر ایجاد کرد. در این تعریف سوم کلاً ماهیت سواد تغییر یافت. مهارت‌هایی اعلام شد که داشتن این توانایی‌ها و مهارت‌ها مصداق باسواد بودن قرار گرفت؛ بدین ترتیب شخصی که در یک‌ رشته دانشگاهی موفق به دریافت مدرک دکترا می‌شود، حدود ۵ درصد باسواد است.yjc

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: