کد خبر: ۲۸۸۷۳۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۵ - ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - 2021September 01
واکسن برکت مانع فعالیت هیچ واکسن سازی در کشور نشده است و باید هر حرف و سخنی با مدرک همراه باشد.
شفاآنلاین>سلامت>عضو هیأت مدیره گروه دارویی برکت با تاکید براینکه واکسن برکت مانع فعالیت هیچ واکسن سازی در کشور نشده است، گفت: ظرفیت فاز یک واکسن برکت سه تا پنج میلیون دز در ماه و ۴۸ میلیون دز در سال است که بزرگترین سایت تولید واکسن کرونا در کشور است.
به گزارش شفاآنلاین:جلسه ششم کمیسیون سلامت و پزشکی ستاد علم و فناوری به منظور مدیریت یکپارچه کرونا و راهکارهای هم افزایی دانش و توان تولید واکسن داخلی با حضور سعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل ساختمان شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.
حسن جلیلی، عضو هیأت مدیره گروه دارویی برکت در این جلسه افزود: واکسن برکت مانع فعالیت هیچ واکسن سازی در کشور نشده است و باید هر حرف و سخنی با مدرک همراه باشد. "برکت" بنا به دلایلی با وجود ماموریت‌ها و مسوولیت اجتماعی خود به ساخت واکسن کرونا ورود کرده است.

مدیر عامل شرکت دارویی شفا فارمد افزود: ظرفیت یک ساله کل تولید کشور در زمینه واکسن‌های انسانی، بیشتر از ۴۰ تا ۵۰ میلیون دز نبود، اما در حال حاضر ظرفیت فاز یک واکسن برکت ۳ تا ۵ میلیون دز در ماه و  ۴۸ میلیون دز در سال است. اگر هیچ خطوط دیگری وارد عمل هم نشود، حدود ۴۸ میلیون دز واکسن تولید خواهیم کرد که بزرگترین سایت تولید واکسن کرونا در کشور است.

او افزود: به هر حال "برکت" در زمینه مواد اولیه هیچ مشکلی ندارد و راه خود را با قوت و قدرت طی می‌کند. بر اساس پیش بینی ها برای تامین مواد اولیه ۱۰۰ یا ۱۵۰ میلیون دز مشکلی نداشته باشیم، اما اگر نقدینگی تامین نشود، آن زمان دچار مشکل می‌شویم. در همه دنیا واکسن توسط دولت پیش خرید می‌شود ولی در ایران واکسن را تحویل می‌دهیم، اما دریافت پول با تاخیر مواجه است.

جلیلی تاکید کرد: بضاعت مالی هم محدود است و در حال حاضر برای تامین و ذخیره سازی مواد اولیه وام می‌گیریم. ۷۰ تا ۸۰ درصد مواد اولیه برای ۱۰۰ میلیون تقریبا در انبارها موجود است و امید است به مدد همکاران وزارت بهداشت، مشکل نقدینگی هم حل شود.
برچسب ها: واکسن ، برکت ، دارو
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: