کد خبر: ۲۸۸۵۶۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۱ - ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - 2021August 30
سرهنگ شهاب امینی اظهار داشت: مهم ترین دلیل تاکید پلیس برای رعایت نکات ایمنی در منازل، وجود ارتباط معنادار بین سرقت منزل با موضوع احساس امنیت است زیرا در صورت بروز سرقت، ممکن است آرامش و اطمینان خاطر موجود در خانواده با خدشه مواجه شود.
شفاآنلاین>اجتماعی>رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی ناجا از هموطنان خواست نکات کلیدی و اساسی را در جلوگیری از سرقت منزل مورد توجه قرار دهند.

به گزارش شفاآنلاین:سرهنگ شهاب امینی با اشاره به شناسایی و دستگیری چند باند حرفه ای سرقت منزل توسط کارآگاهان پلیس آگاهی سراسر کشور اظهار داشت: مهم ترین دلیل تاکید پلیس برای رعایت نکات ایمنی در منازل، وجود ارتباط معنادار بین سرقت منزل با موضوع احساس امنیت است زیرا در صورت بروز سرقت، ممکن است آرامش و اطمینان خاطر موجود در خانواده با خدشه مواجه شود.  

وی افزود: یکی از عواملی که موجب طمع سارقان برای دستبرد به منازل می شود، احتمال وجود اموال و اشیای کم حجم اما در عین حال با ارزش و گرانقیمت است که هم میهنان می توانند به جای نگهداری مقادیر زیاد و غیر متعارف طلا، جواهرات، سکه، ارز (دلار، یورو و...) در منزل، سپرده گذاری در صندوق امانات بانک ها را به عنوان جایگزینی مناسب و ایمن مورد توجه قرار دهند.

رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی ناجا به کسانی که امکان دسترسی به صندوق امانات بانک ها را ندارند توصیه کرد: هموطنان در این شرایط باید به تناسب نگهداری اشیا و اموال با ارزش، نسبت به ارتقای ضریب ایمنی منازل خود از طریق نصب دوربین های مداربسته، سامانه های اعلام سرقت (دزدگیر)، استفاده از نرده و حفاظ های مناسب در طبقات اول و دوم ساختمان و... اقدام تا احتمال وقوع سرقت را به حداقل ممکن برسانند.  

سرهنگ امینی همچنین از هموطنان خواست قبل از صدور اجازه ورود به افراد غریبه و ناشناس به منازل (تحت عناوین مختلف از جمله مامور برق، گاز، آب، بهداشت و...)، نسبت به شناسایی و احراز هویت آنان اقدام کرده و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، مراتب را در اسرع وقت با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ درمیان بگذارند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: