کد خبر: ۲۸۸۴۵۲
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - 2021August 28
در ادامه تحقیقات ماموران محل دپو دارو‌های قاچاق را در منزل مسکونی متهم در محدوده بلوار فردوس شناسایی و با هماهنگی قضائی تیمی از کارآگاهان به آنجا اعزام شدند.
شفاآنلاین>سلامت>در بسته خبری «آژیر» امروز از جزئیات تزریق آب مقطر به جای واکسن کرونا تا کشف تریاک های قاچاق از بطری نوشابه مطلع خواهید شد.
به گزارش شفاآنلاین: در این بسته خبری به حوادث مهم امروز پرداخته‌ایم و به اتفاق چند خبر از این دست را با هم مرور خواهیم کرد.

کلاهبرداری بانکی از شهروندان با دستگاه قبض زنی
سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقی پور معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران اظهار کرد: مدتی قبل مرد جوانی با مراجعه به دادسرای ناحیه ۷ تهران از سرقت تلفن همراهش اعلام شکایت کرد پرونده با توجه به موضوع و شیوه جرم برای رسیدگی تخصصی به اداره چهاردهم پلیس آگاهی ارجاع شد.

وی افزود: شاکی در تحقیقات به کارآگاهان گفت، تلفن همراهم را در سایت معتبری برای فروش گذاشته بودم که مرد جوانی با من تماس گرفت و خواستار تلفن همراهم شد. آدرس منزل را به او دادم و مرد جوان سوار بر خودرویی به مقابل خانه ام آمد. پس از صحبت بر سر قیمت از من آدرس دستگاه عابر بانک نزدیک خانه مان را پرسید و بعد از چند دقیقه با برگه واریز وجه به سراغم آمد. پیامکی از بانک برایم نیامد که نشان دهد پول واریز شده است، اما او گفت به خاطر تعطیلی پیامک نمی‌آید. اما ساعتی بعد پیامک خرید که برایم آمد متوجه شدم که هیچ پولی به حساب واریز نشده و به این طریق گوشی تلفن همراهم سرقت شده است.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران تصریح کرد: در ادامه تحقیقات کارآگاهان با شکایت‌های مشابه مواجه شدند. در تمامی پرونده ها، متهمان در سایت‌های آگهی فروش با فروشندگان شخصی یا خانگی که قصد فروش لوازم شخصی خود را داشتند قرار ملاقات حضوری گذاشته ضمن اینکه زمان قرار در روز‌های تعطیل یا ساعات بعد از ساعات اداری با اکیپ ۳ یا ۴ نفری به محل قرار رفته و پس از توافق قیمت از فروشنده نشانی نزدیکترین عابر بانک را خواستار می‌شدند. پس از آن از زباله‌های عابر بانک یک نمونه رسید بانکی برداشته و با دستگاه قبض زنی که همراه داشتند یک قبض جدید با مشخصات لازم تهیه و چاپ می‌کردند.

وی افزود: دقایقی بعد متهمان به در منزل فروشنده حاضر و رسید جعلی را ارائه می‌کردند و با توجه به اینکه فروشنده منتظر پیامک بانکی خود می‌شد با عنوان این که پیام‌های بانکی در این ساعت گاهی دیر می‌آمد و باتوجه به رسید بانکی، فروشنده کالا را تحویل آن‌ها می‌داد. متهمان بعد از سرقت کالا، چند روز بعد همان کالا را در فضای مجازی با قیمتی پایین‌تر به فروش می‌رساندند.

این مقام انتظامی ادامه داد: با برملا شدن این موضوع، کارآگاهان اداره ۱۴ با انجام تحقیقات پلیسی مخفیگاه تبهکاران را در محدوده جنوب تهران را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی، متهمان را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

سرهنگ تقی پور بیان کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان تعدادی از اموال سرقتی، یک دستگاه قبض زنی و تعدادی سیم کارت کشف شد. تحقیقات برای شناسایی سایر مال باختگان احتمالی این پرونده از سوی کاراگاهان اداره ۱۴ پلیس آگاهی پایتخت ادامه دارد.

تزریق آب مقطر به جای واکسن کرونا
سردار علیرضا لطفی رئیس پلیس اگاهی تهران بزرگ اظهار کرد: بدنبال دریافت گزارش های مردمی مبنی بر اینکه فردی اقدام به تزریق و فروش واکسن کرونا در ازای مبلغ ۱۳ میلیون تومان کرده است، موضوع با توجه به اهمیت و حساسیت ویژه جهت رسیدگی تخصصی به کاراگاهان اداره سیزدهم مبارزه با جعل پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد.

وی افزود: کارآگاهان پس از هماهنگی‌های قضائی، تحقیقات میدانی خود را آغاز کردند و با تلاش شبانه روزی و اقدامات اطلاعاتی شخص مورد نظر بنام پدرام شناسایی و مشخص شد وی پرستار یکی از بیمارستان‌های پایتخت است که بلافاصله طی یک عملیات پلیسی دستگیر شد.

سردار لطفی تصریح کرد: کارآگاهان در بازرسی از منزل متهم مقادیری ویال واکسن کرونا با برند‌های مختلف اعم از اسپوتنیک وی و آسترازنکا و مهر جعلی پزشک و کارت جعلی تزریق واکسن کشف شد.

وی افزود: متهم جوان در اظهاراتش به کارآگاهان گفت چند وقتی است به دلیل نیاز مالی تصمیم به این کار گرفتم و محتویات داخل ویال آب مقطر بوده و برچسب ویال‌ها را نیز به چاپخانه سفارش داده ام.

رئیس پلیس اگاهی تهران گفت: با توجه به دستگیری متهم و کشف مقادیر واکسن تقلبی تحقیقات پلیسی در جهت دستگیری همدستان احتمالی و مرکز چاپ برچسب‌ها توسط کاراگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی پایتخت ادامه دارد.

استرداد متهم فراری به کشور
سردار هادی شیرزاد رئیس اینترپل ایران اظهار کرد: براساس دستور مقامات قضائی، فردی به اتهام کلاهبرداری از یکی از شهروندان به مبلغ هفت میلیارد ریال، تحت پیگرد قرار گرفت و تحقیقات لازم صورت گرفت و مشخص شد فرد مذکور به یکی از کشور‌های منطقه متواری شده است.

وی افزود: پلیس بین‌الملل ناجا با استفاده از ظرفیت‌های موجود در بانک‌های اطلاعاتی سازمان اینترپل و هماهنگی‌های لازم با مراجع مربوطه داخلی و خارجی، علیه وی اعلان قرمز صادر و متعاقباً متهم را در کشور محل اختفاء ردیابی و مورد شناسایی قرار داد.

رئیس پلیس بین‌الملل ناجا تصریح کرد: بر اساس اعلان قرمز صادره و هماهنگی‌های انجام شده با پلیس آن کشور، متهم دستگیر شد، با استفاده از ظرفیت‌های موجود در کشور محل اختفاء، متهم به کشور منتقل و برای طی مراحل قانونی و پلیسی تحویل مقامات قضائی شد.

دستگیری هزار و ۳۱۰ قاچاقچی کالا در کشور
سردار محمدرضا مقیمی رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا اظهار کرد: کارآگاهان این پلیس شناسایی و واپایش انبار‌ها و محل‌های دپــو و مراکز پخش کالا را در دستور کار خود قرار داده و چندین مرکز متخلف در حوزه قاچاق کالا در سطح کشور را شناسایی کردند.

وی افزود: در طرح مذکور در بازدید و بازرسی از این مراکز بیش از ۱۲ میلیون و ۴۳۱ هزار عدد انواع کالای قاچاق به همراه بیش از یک میلیون و ۲۵۶ هزار لیتر سـوخـت و مشتقــات نفتــی قاچاق کشف و ۷۸۳ دستگاه انواع خودرو نیز توقیف و روانه پارکینگ شدند.

سردار مقیمی با اشاره به اینکه ارزش کالا‌های مکشوفه از سوی کارشناسان دو هزار و ۷۳۳ میلیون ریال برآورد شده است، ادامه داد: در این خصوص یک هزار و ۳۱۰ متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند.

کشف تریاک های قاچاق از بطری نوشابه
سرهنگ  سلمان آدینه وند فرمانده یگان امداد پلیس پایتخت اظهار کرد: واحد گشت انتظامی در حال گشت زنی هدفمند در محدوده خیابان ۱۷ شهریور متوجه رفتار‌های مشکوک سرنشینان یک خودرو پراید شده و با زیر نظر داشتن آن با هماهنگی مرکز پیام برای بررسی بیشتر وارد عمل شدند.

وی افزود: پس از نزدیک شدن ماموران به خودرو راننده آن که یک خانم بود قصد روشن کردن خودرو و فرار را داشت، با سرعت عمل ماموران و استرس راننده ماشین خاموش شده و ماموران نفرات داخل خودرو را برای بررسی بیشتر به بیرون هدایت کردند.

سرهنگ آدینه وند بیان کرد: در بازرسی ابتدایی از خودرو موادمخدری که در بطری‌های نوشابه جاساز شده بودند، کشف  و پس از دستگیری متهمان اقدام به بازبینی و بازرسی از خودرو کردند و موفق به کشف بیش از ۵ کیلوگرم موادمخدر از نوع تریاک در بطری‌های نوشابه جاسازی شده در زیر صندلی خودرو شدند.

وی افزود: در ادامه متهمان به نحوه تهیه موادمخدر خود از شهر‌های جنوب شرقی کشور اعتراف و با بیان این نکته که با تهیه مواد از شهر‌های جنوب شرقی و قاچاق به داخل تهران قصد فروش آن را با پوشش خانواده در داخل شهر تهران داشتند، توسط ماموران دستگیر و ناکام ماند. در ادامه هر ۲ متهم به همراه موادمخدر مکشوفه تحویل عوامل پلیس پیشگیری شد.

کشف سلاح های جنگی در شرق تهران
سرهنگ صادق قره باقری رئیس پایگاه دوم پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ تهران اظهار کرد: در اوایل هفته جاری خبری در خصوص حمل و نگهداری سلاح جنگی توسط فردی در حوالی محله دلاوران در شرق تهران دریافت شد.

وی افزود: در تحقیقات پلیسی مشخص شد متهم با جاساز کردن سلاح جنگی در مخفیگاهش اقدام به حمل و نگهداری آن می‌پردازد.

رئیس پایگاه دوم پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ تهران تصریح کرد: با ارسال مستندات و اخذ دستور قضائی مراقبت‌های ویژه پلسی آغاز تا اینکه ماموران این پلیس موفق شدند چهارم شهریور ماه متهم را در مخفیگاهش در حوالی محله دلاوران دستگیر و به پلیس امنیت عمومی انتقال دهند.

قره باقری گفت: در بازررسی از مخفیگاه متهم یک قبضه سلاح جنگی و یک قبضه سلاح شکاری غیر مجاز و ۲۹ عدد فشنگ و ۲۰۰ عدد ساچمه یک قبضه سلاح سرد کشف شد.

این مقام پلیسی با بیان اینکه متهم برای سیر مراحل قضائی به دادسرا معرفی شد، تاکید کرد: پلیس به طور جد با کسانی که بخواهند امنیت شهروندان را به مخاطره بیاندازند برخورد قانونی صورت خواهد داد و از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده اینگونه موارد سریعا از طریق سامانه ۱۱۰ با پلیس در میان بگذارند.

کشف بیش از ۲۴  هزار داروی قاچاق در غرب تهران
سرهنگ علی ولی پور گودرزی رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ اظهار کرد: در اجرای طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با انجام اقدامات اطلاعاتی از فعالیت فردی در زمینه خرید و فروش دارو‌های قاچاق در غرب تهران مطلع و تحقیقات تخصصی خود را در این زمینه آغاز کردند.

وی افزود: در ادامه تحقیقات ماموران محل دپو دارو‌های قاچاق را در منزل مسکونی متهم در محدوده بلوار فردوس شناسایی و با هماهنگی قضائی تیمی از کارآگاهان به آنجا اعزام شدند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران با اشاره کشف مقادیری فراوانی داروی قاچاق از محل مسکونی متهم، بیان کرد: متهم در پی جوئی‌های اولیه به دپو مقادیر دیگری از دارو‌های قاچاق در محل شرکتش اعتراف کرد که در مجموع ۲۴ هزار و ۷۸۹ عدد داروی قاچاق کشف شد و کارشناسان ارزش دارو‌های مکشوفه را بیش از ۲ میلیارد تومان برآورد کرده اند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: