کد خبر: ۲۸۸۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۹ - ۳۱ تير ۱۳۹۳ - 2014July 22
شفاآنلاین-عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه امروزه اغلب خانواده‌هایی متقاضی حضانت فرزند، به دنبال فرزندان زیر 6 ماه هستند، گفت: اغلب زوجین می‌خواهند فرزندشان والدین نامعلومی داشته باشند تا در آینده مشکلاتی برای خود و فرزندشان به وجود نیاید.

به گزارش شفاآنلاین، به نقل از خانه ملت، عبدالرضا مصری با یادآوری وجود 7 متقاضی برای یک کودک دارای شرایط فرزندخواندگی، افزود: امروزه شرایط متعددی برای فرزندخواندگی درنظر گرفته شده که هم قانون این شرایط را برای زوجین معین کرده و هم زوجین برای پذیرش کودک شرایطی دارند که تنظیم این دو با هم زمان‌بر و تاحدودی سخت است.

وی ادامه داد: اغلب متقاضیان پذیرش کودک خواهان فرزند زیر 6 ماه هستند و گاهی ممکن است در آن مرکز حدود 50 فرزند با سن 2 سال وجود داشته باشد که هیچ متقاضی برای پذیرش حضانت آنها وجود ندارد.

مصری با بیان اینکه سلیقه والدینی که به دنبال فرزندخواندگی هستند متفاوت است، تصریح کرد: به عنوان مثال برخی از والدین به دنبال فرزند دختر هستند و برخی به دنبال فرزند پسر؛ در این میان ممکن است علاوه بر اهمیت جنسیت فرزند، سن نیز برای زوجین دغدغه باشد.

وی با یادآوری اینکه اغلب فرزندان بدسرپرست در سنین بالا هستند، تاکید کرد: اغلب خانواده‌ها به دنبال فرزندان زیر 6 ماه هستند که والدین نامعلومی داشته باشند، در این میان زوجین کمتر به دنبال فرزندان بدسرپرست می‌روند زیرا حضانت و نگهداری کودکان بدسرپرست از سوی دادگاه زمانی به بهزیستی سپرده می‌شود که خانواده‌ آنها به دلایلی از جمله اعتیاد یا زندانی شدن صلاحیت و توانایی نگهداری از فرزند خود را ندارند؛ در این صورت این بیم برای خانواده‌های متقاضی فرزندخواندگی وجود دارد که ممکن است پدرومادر اصلی کودک بدسرپرست بعد از احراز صلاحیت از سوی دادگاه، دوباره خواهان فرزند خود باشند.

مصری درباره قانون اخیری که اشاره به ذکر نام پدر و مادر اصلی در شناسنامه کودک دارد، افزود: متاسفانه این قانون نیز یک مشکلی برای خانواده‌های خواهان فرزند ایجاد کرده است که اغلب این خانواده‌ها معتقدند در آینده این مهم، معضلاتی را برای آنها و فرزندشان به وجود می‌آورد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه در ایران پذیرش فرزندخواندگی تا حدودی سخت شده است، گفت: درهر صورت لازم است شرایط برای حضانت فرزندان در ایران به گونه‌ای بهبود یابد تا خانواده‌ها رغبت بیشتری برای حضانت فرزندان بی‌سرپرست یا بدسرپرست داشته باشند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: