کد خبر: ۲۸۸۳۸۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۰۵ شهريور ۱۴۰۰ - 2021August 27
اکنون تلاش کافی در زمینه استقرار نظام مدیریت جانشینی در کشور انجام نشده است و در عین حال ۶۵ درصد از خدمات مراقبت از بیمار را پرستاران ارائه می دهند.
شفاآنلاین>سلامت>معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: ۶۵ درصد از خدمات مراقبت از بیمار را پرستاران در مراکز درمانی ارائه می دهند.
به گزارش شفاآنلاین:مریم حضرتی معاون پرستاری وزارت بهداشت با اشاره به بازنشستگی نیروی پرستار و لزوم تجدید ساختار اظهار کرد: با بازنشستگی پرستاران در بیمارستان های سراسر کشور افراد جدید باید جایگزین  شوند به همین دلیل سازمان های مختلف به فکر طراحی یک سیستم برنامه ریزی و تربیت نیروی جانشین  باشند.

او ادامه داد: اکنون تلاش کافی در زمینه استقرار نظام مدیریت جانشینی در کشور انجام نشده است و در عین حال ۶۵ درصد از خدمات مراقبت از بیمار را پرستاران ارائه می دهند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت بیان کرد: در حال حاضر گروه پرستاری در حوزه آموزشی، تحقیقاتی و بالینی در کشور خدمت ارائه می دهند و ۱۴ هزار مدیر پرستار در مراکز درمانی فعالیت می‌کنند و برای تعرفه گذاری خدمات پرستاری سه اقدام تامین منابع مالی، نحوه تعرفه گذاری خدمات، خرید خدمت و باز توزیع آن باید انجام شود.

حضرتی بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۵۰۰ بسته استاندار خدمت پرستاری تدوین شده است و در سال جاری با تشکیل گروه های تخصصی بالینی این بسته ها مورد بازنگری قرار گرفت و ارزش نسبی بسته های استاندارد تدوین شده با همکاری اداره کل تعرفه خدمات درمانی معاونت درمان وزارت بهداشت و دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت ، سازمان نظام پرستاری، و معاونت حقوقی، تعیین شده است.
برچسب ها: پرستاران ، خدمات ، بیمار
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: