کد خبر: ۲۸۸۲۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۹ - ۳۱ تير ۱۳۹۳ - 2014July 22
شفاآنلاین-عضو هیات مدیره سازمان نظام پزشکی، افزایش مالیات بیشتر رشته‌های پزشکی در سال جاری را قابل قبول دانست و گفت: متاسفانه برخی پزشکان از پرداخت مالیات فرار می‌کنند و همیشه معترض هستند که افزایش نرخ مالیات تناسبی با افزایش نرخ تعرفه و درآمد آنان ندارد.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر ایرج خسرونیا  هماهنگی بین دو سازمان نظام پزشکی و امور مالیاتی کشور در سال جاری را مثبت ارزیابی کرد و افزود: در سال جاری برای تعیین نرخ مالیات مطب پزشکان به میزان درآمد، سن و منطقه‌ای که پزشک مشغول به فعالیت است توجه شده است و براساس این مولفه‌ها، مالیات برای مطب پزشکان تعیین شده است.

وی بیان کرد: پزشکانی که بیش از 70 سال سن دارند از پرداخت مالیات معاف شده‌اند چرا که این افراد شرایط جسمانی مناسبی برای معاینه بیمار و سرپا ماندن در اتاق عمل را ندارند و درآمدشان به شدت کاهش پیدا می‌کند. بنابراین این افراد از تخفیف و معافیت‌های مالیاتی چشمگیری برخوردار می‌شوند.

خسرونیا با بیان این مطلب که نرخ مصوب مالیات مطب پزشکان در مقایسه با سال گذشته چندین برابر افزایش یافته است، افزود: این نوع افزایش مالیات در بیشتر رشته‌های پزشکی معقول صورت گرفته است و حتی در برخی رشته‌ها کاهش نرخ مالیات را در پی داشته است.

این عضو هیات مدیره سازمان نظام پزشکی، در پایان با اشاره به اینکه افزایش مالیات مطب پزشکان تاثیر منفی برای بیماران ندارد، گفت: به عنوان مثال مالیات مطب متخصصان داخلی امسال 16 درصد افزایش پیدا کرده است که با افزایش 25 درصدی تعرفه‌ها مشکلی خاصی برای آنها ندارد و این شرایط تاثیر منفی بین روابط بیمار و پزشک ایجاد نمی‌کند. این در حالی است که متاسفانه پزشکان از پرداخت مالیات فرار می‌کنند و همیشه معترض هستند که افزایش مالیات تناسبی با افزایش نرخ تعرفه و درآمد آنان ندارد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: