کد خبر: ۲۸۸۲۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۳ - ۳۱ تير ۱۳۹۳ - 2014July 22
شفاآنلاین- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: به نظر می رسد اختصاص سهمیه آزمون های دستیاری به مناطق محروم صحیح نبوده است و امیدواریم مجلس در این خصوص تجدید نظر کند.
به گزارش شفاآنلاین، سیدˈحسن هاشمیˈ شامگاه دوشنبه در حاشیه ضیافت افطاری خوابگاه امام علی (ع) دانشگاه علوم پزشکی ایران در پاسخ به پرسش دانشجویان در زمینه اختصاص سهمیه آزمون دستیاری به مناطق محروم این مطلب را بیان کرد.

وی افزود: با نمایندگان کمیسیون آموزش عالی مجلس جلسه داشتیم و امیدواریم اصلاح این قانون هر چه سریعتر در دستور کار مجلس قرار بگیرد.

هاشمی در خصوص سیستم آموزشی رشته های پزشکی در ایران نیز گفت: سیستم آموزشی ما چارچوبی بین المللی دارد و تلاش می کنیم با اتخاذ روش هایی با استفاده از طب سنتی، این رشته ها را بومی سازی کنیم.

وزیر بهداشت در پاسخ به پرسش تعدادی از دانشجویان در خصوص کمبود خوابگاه و اختصاص خوابگاه ها به دانشگاه تهران هنگام تفکیک دانشگاه علوم پزشکی و تهران، گفت: تلاش می کنیم این مشکل را بزودی برطرف کنیم.

هاشمی در پاسخ به پرسش دانشجویان در زمینه مراجعه بی شمار مردم به بیمارستان های دولتی پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت، گفت: اختصاص بودجه در این خصوص مربوط به دستگاه های نظارتی است.

وی افزود: امیدواریم دستگاه های نظارتی هر چه سریعتر نسبت به تأمین اعتبارات انجام این طرح اقدام کنند.

وزیر بهداشت ادامه داد: کمبود نیرو در بخش های درمان و خدمات، پیش از اجرای این طرح وجود داشت که پس از اجرای طرح چند برابر شده است.

وی ابراز امیدواری کرد؛ با کمک و مساعدت دولت، خستگی از تن نیروهای حوزه بهداشت و درمان خارج شود و آنها با قدرت این طرح را ادامه دهند.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: