کد خبر: ۲۸۸۲۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۵ - ۳۱ تير ۱۳۹۳ - 2014July 22
شفاآنلاین-کارشناس خانواده معتقد است، در صورتیکه یک ازدواج بر اساس سه پایه عشق، دین و دانایی باشد، زندگی محکم و استوار می ماند.
به گزارش شفا آنلاین،«حسین علیزاده» (کوزه کنان ) افزود: عشق، به زندگی گرمی می دهد و دلها را به یکدیگر نزدیک می کند، دین به زندگی برنامه می دهد و فرد را هدف دار می سازد و دانایی زندگی را آسان می کند و گره ها را می گشاید.

وی با بیان اینکه هر کدام از این سه، در جای خود از ارزش بالایی برخوردارند، ادامه داد: عشق، حساس و مهمتر است، محبت، دوست داشتن، دوست داشته شدن و فراهم کردن یک تعادل روانی در فرد می تواند هر سه عامل را برای او حفظ کند.

به گفته این کارشناس خانواده، دین دارترین افراد کسانی بوده اند که دارای بهداشت روانی بوده و برای دین و جامعه اسلامی زینت و افتخار آفریده اند.

وی با بیان اینکه دانایی هم دین را حفظ می کند و هم عشق را از افراط و تفریط باز می دارد، افزود: یک جوان مسلمان باید دیندار باشد و بر علوم خود بیافزاید و بتواند عشق و عشق ورزی دوران جوانی خود را مدیریت کند و در یک بستر مناسب و سودمند قرار دهد.

علیزاده، دوران جوانی را دوره شکل یابی عشق و عشق ورزی و دوره علاقه و گرایش به جنس مخالف دانست و گفت: این عشق و علاقه را خداوند میان انسان ها قرار داده، در صورتیکه این عشق و تمایل وجود نداشت، هیچ ازدواجی انجام نمی گرفت و خانواده ای تشکیل و فرزندی متولد نمی شد.

به گفته وی، در غیر این صورت دختری به انتظار پسری نمی نشست و پسری برای ازدواج و رسیدن به دختر مورد نظر خود بی تاب نمی شد.



** وظیفه عشق وصلت است

این کارشناس خانواده با اشاره به اینکه همه دستاوردهای زندگی در درون همین عشق نهفته است، خاطر نشان کرد: اساس و بنای این عشق در همه جوان ها پاک و زلال است، چون خداوند عشق را وجود آنها نهاده، وظیفه عشق وصلت است نه فصلت، عشق آمده تا دلها را به هم نزدیک کند و تکلیف خود را انجام دهد.

وی عشق را نماینده خدا در قلبها دانست و افزود: همچنانکه پیامبران نمایندگان خدا هستند، عشق نیز نماینده خدا در قلبهاست و برای روشن گری ذهن ها و فکرها در انسان و گرمادهی قلبها قرار داده شده است.



** لزوم آرامش و احساس شکوه در خانواده

علیزاده با تاکید بر سلامتی عشق آن را وابسته به سلامت روانی و رفتاری اعضای خانواده دانست و گفت: والدینی که می خواهند فرزندان آنها در دوره جوانی به عشق سالم برسند، باید در گام نخست، زمینه ایجاد آرامش و احساس شکوه را در خانواده فراهم آورند.

به باور این کارشناس خانواده، در خانواده هایی که آرامش وجود ندارد، از عشق هم خبری نیست و طبق بررسی های صورت گرفته، بیشتر پرخاشگری ها، افسردگی ها، عشق سوزی ها، بی رحمی ها، توهین ها، خودکشی ها، اعتیادها و طلاق ها در جوانانی دیده می شود که قبلا در خانواده لذت عشق و مهربانی و دوست داشتن را نچشیده اند و اکنون دارای انجماد و یخ زدگی روانی هستند.

علیزاده ادامه داد: جوانان تربیت یافته در این خانواده ها، حتی ابراز عشق را بلد نیستند، برای اینکه کار والدین در تربیت فرزندان با موفقیت همراه باشد، آنها باید با ویژگی های روانی و شخصیتی فرزندان خود آشنایی داشته باشند.



** لزوم تقویت احساس شایستگی

این کارشناس خانواده تاکید کرد: در صورتیکه می خواهید فرزندان شما در دوره جوانی از یک عشق سالم و متعادل برخوردار باشد، اولین کار، تقویت احساس شایستگی در آنهاست.

وی ادامه داد: عشق و عشق ورزی دوران جوانی، تقوی و خویشتن داری جنسی، کنترل چشم از نامحرم، حفظ کرامت خود و دیگران، برنامه ریزی برای تحصیل، موفق شدن برنامه ریزی برای ازدواج، روش انتخاب همسر از جمله مواردی است که در نتیجه داشتن احساس شایستگی بدست می آید.


برچسب ها: ازدواج ، کارشناس ، عشق
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: