کد خبر: ۲۸۸۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۵ - ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - 2021August 24
بر طبق اعلام وزارت بهداشت و طی تصمیماتی که اخذ شد واکسیناسیون دانشجویان تحصیلات تکمیلی که قرار بود از اول شهریور ماه آغاز شود به دلیل برخی از دیدگاه‌های موجود و ممانعت‌ها به انتهای این ماه موکول شده است که با توجه به خیز بیماری جای نگرانی دارد.

شفاآنلاین>سلامت> سرپرست معاونت توسعه منابع سلامت دانشگاه آزاد گفت: واکسیناسیون دانشجویان تحصیلات تکمیلی که قرار بود از او شهریور ماه آغاز شود به دلیل برخی از دیدگاه‌های موجود و ممانعت‌ها به انتهای این ماه موکول شده است که با توجه به خیز بیماری جای نگرانی دارد.

به گزارش شفاآنلاین: همایون رستگارزاده سرپرست معاونت توسعه منابع سلامت دانشگاه آزاد اسلامی درمورد واکسیناسیون دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد گفت: واکسیناسیون دانشجویان تحصیلات تکمیلی  که قرار بود طی روزهای گذشته انجام شود، به دلیل پاره‌ای مسائل با تاخیر مواجه شده است.

وی ادامه داد: از دیدگاه من طبقه بندی و دسته بندی برای واکسیناسیون دانشجویان نباید وجود داشته باشد، همه دانشجویان باید بتوانند از واکسیناسیون در اسرع وقت بهره‌مند شوند.

وی اظهار کرد: تمامی روند ثبت نام دانشجویان، سامانه‌های مورد نیاز ثبت نام و لیست این افراد در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفته بود تا در روند ثبت نام اختلال ایجاد نشود، همچنین تمهیداتی برای دانشجویانی که خارج از محل تحصیل خود زندگی می‌کنند نیز در نظر گرفته شده بود که در نزدیکترین پایگاه‌های موجود واکسیناسیون این دانشگاه واکسینه شوند.

وی ادامه داد: از این رو صحبت‌هایی که با وزارت بهداشت و هماهنگی‌هایی که در این خصوص صورت گرفته بود قرار بود که از آغاز شهریور ماه واکسیناسیون دانشجویان دانشگاه آزاد آغاز شود که این امر طی اطلاعیه‌ای برای ما با تاخیر مواجه شده است.

وی با گلایه از برخی کارشکنی‌ها در این زمینه گفت: اعتقاد من بر این است که در بدنه وزارت بهداشت این تلاش و این حسن نیت برای واکسینه شدن عموم شهروندان وجود دارد، اما وجود تفکرات خاصی در آن مانع از انجام واکسیناسیون دانشجویان و حتی در ابتدای واکسینه شدن کادر آموزشی  وجود داشته و دارد.

وی گفت: بر طبق اعلام وزارت بهداشت و طی تصمیماتی که اخذ شد واکسیناسیون دانشجویان تحصیلات تکمیلی که قرار بود از اول شهریور ماه آغاز شود به دلیل برخی از دیدگاه‌های موجود و ممانعت‌ها به انتهای این ماه موکول شده است که با توجه به خیز بیماری جای نگرانی دارد. چرا که واکسیناسیون حتی با واکسن‌هایی با اثر بخشی کم نیز در کاهش ابتلا و مرگ و میر کنونی تاثیر قابل توجهی را خواهد داشت از این رو تعلل و وسواس برای معرفی و ورود واکسنی با اثر بخشی خیلی بالا جایز نیست.

وی ادامه داد: تمام تصمیمات ما و مجموعه وزارت بهداشت نهایی شده بود و قرار بود به بصورت بلوک بلوک فرآیند واکسیناسیون تکمیل شود، اما وقوع کارشکنی‌هایی در بدنه وزارتخانه موجب تعویق و اختلال در این روند شده است.

رستگار زاده با بیان اینکه با توجه به واکسن‌های داخلی موجود می‌توان نیاز به واکسن را بر طرف کرد گفت:واکسن‌های داخلی از جمله واکسن برکت به دلیل کیفیت و اثر بخشی بالا در سویه‌های دلتا از جمله واکسن‌هایی است که مورد تمایل ما است و تفکر ما این است که اگر بتوان مجوز دریافت مستقیم واکسن را در اختیار داشته باشیم دانشجویان دانشگاه آزاد در تمامی مقاطع در طول سه هفته می‌توانند با دریافت دز اول واکسن واکسینه شوند و بدین سان طی سه تا چهار هفته پس از آن نیز این فرآیند تکمیل گردد.

وی در پایان در مورد شروع سال تحصیلی و شیوه آموزش در سال تحصیلی جدید نیز اظهار کرد: اگر منع بازگشایی صرفا واکسینه شدن باشد، با در اختیار قرار گرفتن واکسن مورد نیاز، دانشگاه آزاد می‌تواند در طول مدت سه هفته بدون اولویت بندی مقاطع تحصیلی دز ابتدایی واکسیناسیون را از هفته آینده آغاز و با تزریق دز دوم در پایان مهر ماه آموزش حضوری را از سر بگیرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: