کد خبر: ۲۸۸۰۵۵
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۰ - ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - 2021August 22
مقامات بهداشتی کوبا می‌گویند واکسن سوبرانا بیش از ۹۱ درصد ایمنی ایجاد می‌کند و پیشتر برای واکسیناسیون کادر درمانی و افراد در خطر ابتلا به کرونا مورد استفاده قرار گرفته است.
شفاآنلاین>سلامت>واکسن سوبرانا کوبا که بیش از ۹۱ درصد ایمنی بخشی دارد مجوز استفاده اضطراری گرفت.
به گزارش شفاآنلاین:با تشدید همه گیری کرونا در جهان، کشور‌های مختلف تلاش می‌کنند روند واکسیناسیون عمومی در برابر این ویروس را افزایش دهند. در کنار واکسن‌های تولید شده از سوی غول‌های داروسازی جهان مانند فایزر، مدرنا، جانسون اند جانسون، و آسترازنکا، کشور‌های دیگر نیز می‌کوشند از واکسن‌های تولید شده داخلی خود برای واکسیناسیون عمومی استفاده کنند.

در همین راستا، سازمان غذا و داروی کشور کوبا به تازگی به دومین واکسن کرونای تولیدی این کشور اجازه استفاده اضطراری داد. کوبا در نظر دارد واکسن سوبرانا ۲ را برای واکسیناسیون عمومی برای کنترل همه گیری نوع دلتای کرونا به کار گیرد.

مقامات بهداشتی کوبا می‌گویند واکسن سوبرانا بیش از ۹۱ درصد ایمنی ایجاد می‌کند و پیشتر برای واکسیناسیون کادر درمانی و افراد در خطر ابتلا به کرونا مورد استفاده قرار گرفته است. سازمان غذا و داروی این کشور می‌گوید این واکسن به مانند سایر واکسن‌های کرونا در دو دوز به افراد تزریق شده و نیز قابلیت تزریق به صورت دوز تقویتی (دوز سوم) را نیز داراست.

هم اینک سیستم بهداشتی کوبا درگیر موج جدید همه گیری کروناست. کمبود تجهیزات پزشکی به ویژه کمپسول اکسیژن هم اینک باعث وارد آمدن فشار سنگین نظام خدمات درمانی این کشور شده است. دولت در نظر دارد با افزایش واکسیناسیون عمومی، این همه گیری را تحت کنترل درآورد.

دومین واکسن کرونای کشور کوبا مجوز استفاده اضطراری گرفت

هم اینک تنها یک چهارم از جمعیت ۱۱ میلیون نفری کوبا هر ۲ دوز واکسن کرونا را دریافت کرده اند. گرچه کوبا از زمان همه گیری کووید ۱۹ در جهان از موفق‌ترین کشور‌ها در کنترل آن بوده است، اما به تازگی به یکی از کشور‌هایی تبدیل شده است که نسبت به جمعیت خود بالاترین میزان مبتلا را دارد.

سوبرانا ۲ پیشتر در ایران نیز مجوز استفاده اضطراری را دریافت کرده بود. تهران و هاوانا یک توافق تجاری در زمینه تولید این واکسن در داخل ایران به امضا رسانده اند.

برچسب ها: واکسن ، کرونا ، اضطراری
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: