کد خبر: ۲۸۷۷۹
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۱ - ۳۰ تير ۱۳۹۳ - 2014July 21
شفا آنلاین:سازمان جهانی بهداشت (WHO) تخمین زده که تا سال 2025 میلادی، 75 میلیون کودک در جهان به چاقی مبتلا می‌شوند.

به گزارش شفا آنلاین ، اگرچه نرخ چاقی در آمریکا در روند ثابتی قرار گرفته اما سازمان جهانی بهداشت ابراز نگرانی کرده که سایر کشورهای جهان برای مقابله با این رشد چشمگیر اقدام مناسبی در سال‌های آتی نداشته باشند. بنابر اعلام کارشناسان سازمان جهانی بهداشت، چاقی کودکان یکی از موضوعات اصلی در حوزه سلامت به حساب می‌آید. هشدارها نسبت به شیوع چاقی در میان کودکان پس از آن مطرح شد که شمار کودکان مبتلا به این عارضه در آمریکا و دیگر کشورهای جهان از جمله آفریقا افزایش یافت.

در 15 سال گذشته تعداد کودکان چاق در آفریقا حدود چهار میلیون نفر بوده که امروز این آمار به 10 میلیون نفر می‌رسد.

سازمان جهانی بهداشت، چاقی در کودکان را یکی از جدی‌ترین چالش‌های حوزه سلامت در قرن 21 خوانده است. در حال حاضر بیش از 40 میلیون کودک زیر پنج سال در جهان به اضافه وزن مبتلا هستند در حالی که این رقم در سال 1990 میلادی، 31 میلیون نفر بوده است. طبق بررسی‌های سازمان جهانی بهداشت تغییر جهانی در نوع رژیم غذایی، افت فعالیت‌های جسمی و افزایش شهرنشینی و تغییر در نوع حمل و نقل‌ها موجب شیوع بحران چاقی در کودکان جهان شده است. اکنون رژیم غذایی افراد حاوی میزان بالای مواد قندی و مقدار کمتری ویتامین و مواد مغذی است.

به گزارش شفا آنلاین به نقل از مدیکال دیلی، شیوع چاقی در میان کودکان، آنان را در معرض خطر ابتلای زودرس به بیماری‌های جدی‌تر و تهدید‌کننده‌ای همچون کلسترول بالا، فشارخون، سرطان و دیابت نوع 2 قرار می‌دهد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: