کد خبر: ۲۸۷۵۰۹
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۰ - ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - 2021August 14
ابتدا با انجام بازجویی‌های تخصصی و مواجهه متهم با مستندات متقن و قوی، ناگزیر به جیب بری معترف و همدستانش را به هویت‌های «فریبرز» و «سهیل» معرفی کرد.
شفاآنلاین>سلامت>در بسته خبری «آژیر» امروز از جزئیات راه اندازی قمارخانه اینستاگرامی به بهانه ایجاد فعالیت اقتصادی تا کلاهبرداری مالی از اتباع خارجی در پایتخت مطلع خواهید شد.
به گزارش شفاآنلاین:در این بسته خبری به حوادث مهم امروز پرداخته‌ایم و به اتفاق چند خبر از این دست را با هم مرور خواهیم کرد.
راه اندازی قمارخانه اینستاگرامی به بهانه ایجاد فعالیت اقتصادی
سرهنگ داود معظمی گودرزی گفت: به دنبال دریافت گزارشاتی مبنی بر دعوت کاربران به سایت‌های قمار و شرط‌بندی توسط شخصی در اینستاگرام با بیش از ۶۰۰ هزار دنبال کننده، پیگیری موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود:کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ تحقیقات سایبری خود را آغاز کردند و مشخص شد این شخص با مشخصات و هویتی جعلی در پوشش یک فعالیت اقتصادی و ایجاد فرصت سرمایه گذاری، برخی از کاربران فضای مجازی را با تبلیغات فریبنده به سمت و سوی سایت‌های شرط‌بندی هدایت کرده و در ازای این کار مبالغ زیادی دریافت می‌کنند.

رئیس پلیس فتا پایتخت تصریح کرد: افسران سایبری پلیس فتا پایتخت پس از تحلیل مستندات جمع‌آوری شده و بررسی‌های اطلاعاتی و تخصصی، موفق شدند هویت اصلی وی را شناسایی و پس از تشریفات قضایی مجرم را در یکی از مناطق شمال تهران دستگیر و به پلیس فتا منتقل کنند.

وی افزود: متهم پس از انتقال به پلیس فتا هرگونه اقدام مجرمانه‌ای را رد کرد، اما پس از مشاهده ادله جمع آوری شده توسط پلیس، ضمن پذیرش بزه انتسابی انگیزه خود از این اقدام مجرمانه را منفعت مالی عنوان کرد.

سرهنگ گودرزی گفت: شیوه و شگرد در این اقدام مجرمانه به این گونه است که افراد سودجو با دادن وعده‌هایی فربینده نظیر دریافت سود‌های کلان به مخاطبان، لینک‌های اختصاصی را تحت عناوین انفجار، بت‌زنی، پیش‌بینی و ... در سایت‌های شرط‌بندی و قمار طراحی کرده و سعی به جذب افراد ناآگاه می‌کنند.

انجام حرکات مارپیچ با خودروهای سرقتی در شرق تهران
سرهنگ کارآگاه کرم یوسفوند رئیس مرکز عملیات پلیس آگاهی تهران اظهار کرد: بامداد بیست و یکم مرداد ماه کارآگاهان یگان گشت پلیس آگاهی حین گشت زنی در محدوده تهرانپارس به یکدستگاه خودرو پژو پارس مظنون می‌شوند که کارآگاهان پس از استعلام شماره پلاک خودرو متوجه می‌شوند خودرو دارای سابقه سرقت از محدوده کلانتری ۱۰۳ گاندی است.

وی افزود: کارآگاهان پس از دستور ایست با مقاومت راننده خودرو مواجه شده و وی با حرکات مخاطره آمیز و پرتاب لوازم داخل خودرو و ورود به خیابان‌های فرعی اقدام به فرار کرد که کارآگاهان به منظور جلوگیری از خسارت‌های بیشتر و هشدار با رعایت قانون بکارگیری سلاح و حقوق شهروندی اقدام به شلیک تیر هوایی کردند.

رئیس مرکز عملیات پلیس آگاهی گفت: اعضای اکیپ به تعقیب پیاده راننده پرداخته و در نهایت راننده به هویت «محمدرضا» دستگیر شد که پس از بررسی‌های صورت گرفته، متهم دارای سوابق متعدد سرقت خودرو و لوازم داخل خودرو از محدوده پایگاه چهارم است که پس از انتقال خودرو به پارکینگ، وی برای سیر مراحل قانونی تحویل اداره دوم پلیس آگاهی شد.

مادر جوان به دست فرزند ۲ ساله اش کشته شد
بر اساس این خبر مادری ۲۱ ساله همراه فرزندش در خودرو بودند که وقوع یک حادثه این همنشینی را به آخرین همنشینی مادر و فرزند تبدیل کرد.

این مادر همراه فرزند ۲ ساله اش در خودرو نشسته بودند و زن جوان سر خود را برای چند ثانیه از پنجره خودرو خارج می‌کند در همین حال فرزند وی شیشه خودرو را با سوئیچ بالا می‌برد.

این اقدام کودکانه حادثه ای دلخراش را رقم می زند، به گفته همسر قربانی فشار وارده از سمت شیشه خودرو به گردن این زن جوان به حدی بوده که باعث خفگی و جان باختنش شده است.

کلاهبرداری مالی از اتباع خارجی در پایتخت
سرهنگ کارآگاه سعید دالوند رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی اظهار کرد: هفدهم فروردین سال جاری خانمی تبعه افغانستان به پایگاه یکم پلیس آگاهی مراجعه و با اعلام خبری مبنی بر کلاهبرداری از وی و خانواده اش خواستار رسیدگی و پی جویی پرونده شد.

وی افزود: برادرم بیست و پنجم آذر ماه سال گذشته توسط پایگاه یکم پلیس آگاهی به اتهام تهیه و مشارکت در خرید و فروش دلار و اسکناس جعلی دستگیر و به زندان اعزام شد، بعد از حدود دو ماه از اعزام به زندان، برادرم با بنده تماس گرفت و یک شماره تلفن اعلام و عنوان داشت متعلق به خانمی بنام «منیژه» است و شما با نامبرده هماهنگ باشید و سپس سه فقره شماره کارت حساب نیز اعلام و پس از صحبت با خانم مورد نظر و حسب خواسته وی، ابتدا بیست میلیون تومان به شماره حساب او واریز و قرار بود کاری کند تا پرونده برادرم مختومه شود.

شاکی ادامه داد: طی چند فقره تماس دیگر و با عناوین و بهانه‌های مختلف از جمله انجام کارشناسی سند و سپردن فیش حقوقی به حساب اشخاص دیگر، جمعاً مبلغ شصت و هفت میلیون تومان به صورت کارت به کارت و سی میلیون تومان به صورت دستی توسط دخترش و با مراجعه به درب منزل ما اخذ کردند، پس از دریافت مبالغ مورد نظر، «منیژه» علاوه بر خاموش کردن خطوط تلفن همراه خود از دسترس خارج شده و هیچ گونه اقدامی جهت رفع مشکلات قضایی برادرم انجام نداد.

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی ابراز داشت: پس از اخذ اظهارات شاکی، موضوع به مقام قضایی گزارش شد و با ارجاع پرونده به شعبه نهم بازپرسی دادسرای ناحیه یک تهران اقدامات پلیسی و عملیاتی بدواً در خصوص بررسی صحت و سقم ادعای شاکیه و بعد از آن به منظور شناسایی کلاهبردار انجام گرفت.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با بررسی‌های بیشتر مشخص شد منیژه دارای چند فقره سابقه کیفری در زمینه جعل و کلاهبراری و اتهامات مشابه است، با انجام تحقیقات میدانی و استفاده از شیوه‌های نوین و علمی کشف جرم آدرس وی در محدوده شهر ری شناسایی و در یک اقدام عملیاتی و پلیسی، «منیژه» در جنوب تهران دستگیر و به پایگاه یکم پلیس آگاهی منتقل شد

دالوند افزود: علیرغم اینکه منیژه در تحقیقات ابتدایی منکر هرگونه اتهامی میشد و با اظهارات خود سعی در اثبات بی گناهی خود را داشت، اما پس از مواجهه با ادله متقن موجود در نهایت به اتهامات وارده شده و به اخذ مبالغ مورد ادعای شاکیه و خانواده وی اقرار و اظهار کرد که جرایم فوق را با همدستی شخصی بنام سیامک انجام داده ولی آدرس و تلفنی از وی ندارد.

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی گفت: با اعتراف صریح منیژه، وی روانه زندان شد، اما تحقیقات برای شناسایی همدست وی همچنان ادامه دارد.

دستگیری زن جیب بر در جنوب تهران
سرهنگ کارآگاه علی عزیزخانی رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ اظهار کرد: سیزدهم اردیبهشت ماه، شهروندی با مراجعه به کلانتری ۱۱۱ هفت چنار اعلام کرد، یک ساعت قبل، پسرش به هویت ایمان ۱۸ ساله در خیابان قزوین نرسیده به سه راه آذری در حال تردد بوده که دو نفر به وی مراجعه و به بهانه کمک خواستن، مدتی در کنار وی بوده و هنگامی که محل را ترک می‌کنند، پسرم متوجه سرقت گوشی موبایلش می‌شود.

وی افزود: پس از ارجاع پرونده به پایگاه هشتم پلیس آگاهی کارآگاهان عازم محل وقوع جرم شده و با بهره گیری از شیوه‌های نوین و علمی کشف جرم موفق می‌شوند هویت سارق به اسم "سمیه" را شناسایی که با بررسی سوابق سیستمی مشخص شد وی دارای سوابق متعدد کیفری در زمینه سرقت و جیب بری است.

رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ تصریح کرد: با بررسی‌های صورت گرفته و هماهنگی قضائی، طی یک عملیات ضربتی «سمیه» در محل زندگی خود دستگیر و در بازرسی از منزل وی ۴۰ دستگاه قاب گوشی مستعمل مربوط به گوشی‌های سرقتی و سه دستگاه تلفن همراه کشف شد.

این مقام انتظامی گفت: ابتدا با انجام بازجویی‌های تخصصی و مواجهه متهم با مستندات متقن و قوی، ناگزیر به جیب بری معترف و همدستانش را به هویت‌های «فریبرز» و «سهیل» معرفی کرد.

عزیزخانی گفت: «سمیه» در بازجویی اطلاعات بسیار وسیعی در ارتباط با سارقان جیب بر و پاتوق‌ها و محل تردد افراد سابقه دار که در زمینه سرقت‌های کیف قاپی و جیب بری و. بوده را لو داد که اقدامات قضائی و پلیسی در راستای دستگیری سایر متهمان در دستور کار دایره مبارزه با جیب بری پایگاه هشتم پلیس آگاهی است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: