کد خبر: ۲۸۷۳۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۵ - ۳۰ تير ۱۳۹۳ - 2014July 21
شفاآنلاین-معاون بهداشت وزارت بهداشت از ابلاغ دستورالعمل الزامات اعطای سیب سلامت به دانشگاههای علوم پزشکی کشور و رتبه بندی واحدهای صنفی غذایی خبر داد.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر علی اکبر سیاری گفت: بر اساس ماده 12 آیین نامه اجرایی قانون اصلاح ماده 13 قانون مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی؛ وزارت بهداشت موظف است ضمن رتبه بندی بهداشتی مراکز و اماکن مشمول آیین نامه، نتیجه بازرسی های بهداشتی انجام شده را به اطلاع عموم مردم برساند.

وی در ادامه افزود: دستورالعمل اعطای سیب سلامت به منظور رتبه بندی و اعلام وضعیت بهداشتی رستورانها، رستورانهای سنتی، سفره خانه ها، چلوکبابی ها و سلف سرویس ها و سایر مراکزی که با چک لیست های وزارت بهداشت بازرسی می شوند، تدوین و ابلاغ شده است.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه براساس این دستورالعمل، رتبه بهداشتی اعطای سیب سلامت برای واحدهای صنفی غذایی بین یک تا سه سیب است، گفت: رتبه بهداشتی یک سیب به واحدهایی تعلق می گیرد که بعد از بازرسی امتیاز 70 تا 79 درصد را کسب کرده باشند.

وی در ادامه افزود: برای کسب رتبه بهداشتی دو سیب باید امتیاز کسب شده 80 تا 89 درصد و برای دریافت سه سیب امتیاز کسب شده باید 90 تا 100 درصد باشد.

سیاری بر ثبت نتایج بازرسی ها در سامانه جامع مدیریت بازرسی مرکز سلامت محیط و کار تاکید کرد و گفت: کلیه مراحل اعطا و گرفتن سیب سلامت از طریق سامانه انجام خواهد شد.

وی همچنین بر اعلام آخرین وضعیت بهداشتی واحدهای صنفی غذایی از سوی مالک، مدیر و یا متصدی آن واحد برای عموم مردم و مشتریان تاکید کرد و افزود: در صورت مغایرت وضعیت اعلام شده از سوی مالک واحد صنفی مواد غذایی با وضعیت اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، تخلف بهداشتی محسوب می شود و مشمول انجام اقدامات قانونی می باشد.  

به گفته معاون بهداشت وزارت بهداشت، رعایت اصول بهداشتی در محیط و تهیه مواد غذایی، استفاده از محلولهای ضدعفونی کننده، نصب تلفن رسیدگی به شکایات بهداشتی در معرض دید مشتریان، اطلاع رسانی از ممنوعیت استعمال دخانیات و نصب جعبه کمکهای اولیه از جمله شاخصهای اعطای سیب سلامت به واحدهای صنفی غذایی است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: