کد خبر: ۲۸۶۸۵۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۲ - ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - 2021August 05
ماجرا از حوالی مدرسه سمیه در بخش شمالی بازار چهارراه میدان شهر گرگان شروع کرد. نخستین قربانیان مرد تبر به‌دسته یکی از مشتریان قهوه‌خانه‌ای در آن نزدیکی، یک میوه فروش و 2رهگذر بودند که با ضربات تبر و قمه مجروح شدند

شفاآنلاین>سلامت> همه‌‌چیز ظرف 15دقیقه رخ داد. مرد معتاد وقتی نتوانست قرص تهیه کند با عصبانیت یک قمه و یک تبر از بساط دستفروشی برداشت و به رهگذران در یکی از خیابان‌های شهر گرگان حمله کرد. او 10 نفر را هدف ضربات قمه و تبر قرار داد و در نهایت با شلیک پلیس دستگیر شد.

به گزارش شفاآنلاین: عصر سه‌شنبه رهگذرانی که از چهارراه میدان گرگان عبور می‌کردند شاهد حادثه‌ای هولناک بودند. آن روز مرد میانسالی درحالی‌که با عصبانیت فریاد می‌زد به سمت بساط یک دستفروش رفت، یک تبر و یک قمه بلند از آنجا برداشت و به طرف رهگذران حمله کرد. پیش از اینکه رهگذران به‌خودشان بیایند مرد عصبانی چند نفر از آنها را به‌شدت مجروح کرد و فریاد زنان جلو می‌رفت تا به افراد دیگری حمله کند.

ماجرا از حوالی مدرسه سمیه در بخش شمالی بازار چهارراه میدان شهر گرگان شروع کرد. نخستین قربانیان مرد تبر به‌دسته یکی از مشتریان قهوه‌خانه‌ای در آن نزدیکی، یک میوه فروش و 2رهگذر بودند که با ضربات تبر و قمه مجروح شدند.

مرد مهاجم همچنان پیش می‌رفت و در ادامه وارد زیارتگاه عباسعلی گرگان شد و در این مسیر نیز عده‌ای را مجروح کرد تا اینکه جوان 26ساله ای به نام علی که در آن نزدیکی مغازه میوه‌فروشی داشت با دیدن این صحنه به سمت او رفت تا شاید بتواند وی را خلع سلاح کند. تلاش علی اما فایده‌ای نداشت و مرد عصبانی با ضرباتی هولناک او را نقش زمین کرد و همین ضربات هولناک بود که باعث شد پسر جوان به‌دلیل شدت خونریزی جانش را از دست بدهد. مرد تبر به‌دست سپس رو به مردم شروع به رجزخوانی کرد و این در حالی بود که در آن شرایط هیچ‌کس جرأت نمی‌کرد به او نزدیک شود.

پلیس وارد می‌شود
حدود 15دقیقه از این ماجرای هولناک گذشته بود. ترس و وحشت در میان رهگذران و کسبه چهاره‌راه میدان گرگان موج می‌زد و در همین لحظات بود که مأموران پلیس که با تماس تلفنی شاهدان در جریان این ماجرا قرار گرفته بودند سر رسیدند.
سرهنگ مجتبی مروتی، رئیس پلیس آگاهی استان گلستان می‌گوید: حدود ساعت۱۹ سه‌شنبه بود که پلیس در جریان این ماجرا قرار گرفت و مأموران به سرعت راهی محل حادثه شدند. فردی که این حادثه را به‌وجود آورده کارتن خواب بود و از لحاظ روحی و روانی وضعیت آشفته‌ای داشت. او روز حادثه برای تهیه قرص برای آرامش خودش به این محل مراجعه کرده بوده که در آنجا با یک نفر درگیری لفظی پیدا کرد و در ابتدا با تیغ موکت بری به سمت مردم حمله‌ور شد، اما بعد از اینکه تیغ موکت بری شکست، از یک بساط پهن شده در محل، ۲ وسیله برنده برداشت و دوباره شروع به حمله به مردم کرد.
وی ادامه می‌دهد: وقتی مأموران پلیس به محل حادثه رسیدند، مرد مهاجم قصد فرار داشت که مأموران با شلیک گلوله این فرد را زمینگیر و دستگیر کردند. به‌گفته مروتی، در حمله این فرد ۱۰ نفر از شهروندان زخمی شدند که متأسفانه یک نفر از آنها جانش را از دست داد و حال 2نفر از مصدومان وخیم گزارش شده است.
رئیس پلیس آگاهی گلستان می‌گوید: متهم هیچ خصومتی با افراد زخمی شده نداشته و تنها به‌خاطر مسائل روحی و روانی این کار را انجام داده و به محض دستگیری وی، پرونده‌ای تشکیل شده و در حال رسیدگی است.
در همین حال حیدر آسیابی، رئیس ‌کل داد گستری استان گلستان از رسیدگی ویژه و فوری به این پرونده خبر داد و گفت: با کسانی که به جان و مال مردم تعرض کنند از رأفت خبری نیست و باقاطعیت تمام برخورد خواهد شد و در این راستا پرونده متهم این حادثه دلخراش به‌صورت ویژه در دادسرای مرکز استان رسیدگی می‌شود.
 آسیابی با بیان اینکه متهم با حضور سریع پلیس دستگیر شده و بازداشت است، افزود: تحقیقات برای بررسی علت و انگیزه این فرد آغاز شده است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: