کد خبر: ۲۸۶۷۴۰
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۰ - ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - 2021August 03
مجلس نهایت همکاری را با اورژانس برای رفع مشکلات آن خواهد داشت و برای توسعه زیرساخت‌های آن در بودجه توجه ویژه‌ای را مدنظر قرار خواهد داد.
شفاآنلاین>سلامت>حق‌وردی گفت: با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا در کشور و افزایش مأموریت‌های عوامل اورژانس، زیرساخت‌ها متناسب با آن توسعه نیافته است.
به گزارش شفاآنلاین:حسین حق‌وردی، عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: متأسفانه با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا در کشور و افزایش مأموریت‌های عوامل اورژانس، زیرساخت‌ها متناسب با آن توسعه نیافته است.

او افزود: برای مثال شهر‌های شهریار، شهرقدس و ملارد با جمعیت ۲ میلیونی زیرساخت‌های اورژانس ضعیف بوده و نیازمند احداث پایگاه‌های جدید و آمبولانس هستیم.

حق‌وردی گفت: اورژانس کشور نیازمند پشتیبانی ویژه است و بهتر است وزارت بهداشت عنایت ویژه‌ای به آن داشته باشد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: نیازمند آمبولانس و مراکز اورژانس و نیرو‌های متخصص و آموزش دیده و گسترش پایگاه‌های آن هستیم. لازم است تا دولت و مجلس در بودجه سال ۱۴۰۱ به آن توجه ویژه‌ای داشته و رفع مشکلات اورژانس را به عنوان یک اولویت در نظر بگیرند.

حق‌وردی ادامه داد: مجلس نهایت همکاری را با اورژانس برای رفع مشکلات آن خواهد داشت و برای توسعه زیرساخت‌های آن در بودجه توجه ویژه‌ای را مدنظر قرار خواهد داد.

او افزود: قطعاً در فصل بودجه‌ریزی و در کمیسیون تلفیق با توجه به افزایش مأموریت اورژانس در طول سال‌های اخیر در کشور تلاش می‌کنیم اعتبار مناسبی را برای آن‌ها در نظر بگیریم. چرا که شنیده‌ام در یک و نیم سال اخیر مأموریت‌های اورژانس چندین برابر نسبت به سال‌های گذشته شده است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان کرد: غرب استان تهران به پایگاه‌ها و زیرساخت‌های اورژانس نیاز دارد.
برچسب ها: اورژانس ، پشتیبانی ، ویروس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: