شفا آنلاين-محققان دانشگاه میشیگان دریافتند که هرچه کودک با آرم، برندها و تصاویر رستورانهای فست فودی، نوشیدنیهای گازدار و سایر غذاهای ناسالم آشنا باشد، در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به چاقی قرار دارد.
به گزارش شفا آنلاين،متاسفانه بسیاری از تحقیقات نشان
داد افرادی که در دوران جوانی دچار اضافه وزن هستند، بیشتر به همان صورت
نیز باقی میمانند. طی این پژوهش به گروهی کودک سه الی پنج ساله تصاویری از
آرم غذاهای ناسالم را نشان دادند سپس دوباره عکسهایی از غذاها، بسته
بندیها و شخصیتهای کارتونی که اغلب اینگونه غذاها را تبلیغ میکنند نشان
دادند.
پس از این از بچهها خواسته شد تا این آرمها و غذاها یا برندها را
با یکدیگر مرتبط کنند. بعضی از کودکان با این نوع تبلیغات غذایی کاملا
آشنایی داشته و تحت تاثیر این نوع برندهای غذایی قرار داشتند و به همین
خاطر برند غذایی را به درستی با غذای مربوطه ارتباط میدادند در حالی که
بعضی دیگر اصلا آشنایی نداشته و این نوع تبلیغات و برندها بر آنها نیز
تاثیری نداشت. پژوهشگران متوجه شدند کودکانی که آشنایی زیادی با این
برندهای غذایی داشتند، شاخص توده بدنی بالایی نیز دارند. علاو بر این
محققان دریافتند که انجام فعالیتهای بدنی به تنهایی نمیتواند جلودار عدم
مصرف این نوع غذاها برای کودکان باشد.
آرمان