کد خبر: ۲۸۶۵۸۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۰ - ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - 2021August 01
کاهش سرعت ظهور نوع جدید نیاز به اقدام سریع و قاطعانه، کاهش تعداد افراد آلوده از جمله کودکان و اتخاذ سایر سیاست‌های بهداشت عمومی دارد.
شفاآنلاین>سلامت>محققان دانشگاه ایست انگلیای انگلیس در نتیجه مطالعه‌ای تاکید کردند کاهش محدودیت‌های کرونایی می‌تواند راه را برای مقاومت ویروس در برابر واکسن هموار کند.
به گزارش شفاآنلاین:به گفته محققان دانشگاه ایست انگلیای انگلیس و انستیتوی ارلهام، کاهش محدودیت‌های کرونایی می‌تواند زمینه ساز جهش‌های جدید ویروسی مقاوم به واکسن شود.

مقاله جدیدی که به تازگی منتشر شده نسبت به کاهش زودرس محدودیت‌های کرونایی هشدار می‌دهد. این مقاله چگونگی رقابت «تسلیحاتی» ما با این ویروس را توصیف می‌کند و این که چگونه موارد شیوع یافته می‌توانند فرصت‌هایی را برای تکامل یافتن به نسخه‌های مسری‌تر فراهم کنند.

محققان نگرانند که نوع جدید ویروس کرونا در برابر واکسن مقاوم‌تر شده و سلامت کودکان و گروه‌های آسیب پذیر مانند بیماران پیوندی را به مخاطره اندازد.

پروفسور کوین تایلر از دانشکده پزشکی نورویچ در UEA و محقق اصلی این مطالعه گفت: طی ۱۷ ماه گذشته، اقتصاد، آموزش و پرورش و رفاه به دلیل محدودیت‌های اعمال شده در تلاش برای جلوگیری از گسترش همه گیری بسیار آسیب دیده‌اند. اگرچه واکسن‌ها ارتباط بین عفونت و مرگ و میر را ضعیف کرده‌اند، اما نباید از آن‌ها به عنوان استدلالی برای توجیه تغییر گسترده در سیاست برای کشور‌هایی که افزایش نمایی تعداد عفونت را تجربه می‌کنند، استفاده شود؛ این بدان دلیل است که بیشتر مردم جهان هنوز واکسینه نشده‌اند و حتی در کشور‌هایی که برنامه‌های واکسیناسیون کارآمد دارند، بخش قابل توجهی از جامعه، به ویژه کودکان، بدون محافظت باقی مانده‌اند.

او ادامه داد: کاهش محدودیت‌های کرونایی، سرعت انتقال ویروس را افزایش داده و به ویروس اجازه گسترش بیشتری می‌دهد که این امر باعث افزایش توانایی بالقوه تکاملی آن شده و خطر بروز سویه‌های مقاوم به واکسن را بر اثر فرآیند معروف به رانش آنتی ژنیک افزایش می‌دهد. به بیان ساده اعمال محدودیت‌های کرونایی تا آنجا که ممکن است با محدود کردن میزان بروز انواع جدید، تعداد مرگ‌های بعدی را محدود می‌کند.

تایلر  افزود: کاهش سرعت ظهور نوع جدید نیاز به اقدام سریع و قاطعانه، کاهش تعداد افراد آلوده از جمله کودکان و اتخاذ سایر سیاست‌های بهداشت عمومی دارد. در اکثر موارد، کودکان در برابر کرونا واکسینه نمی‌شوند، زیرا خطر بیماری جدی آن‌ها بسیار کم است اما ممکن است سویه‌های جدید با قابلیت انتقال بیشتر در کودکان تکامل یابند و واکسیناسیون کودکان برای کنترل ظهور انواع جدید ضروری است؛ به عبارت دیگر، سیاست اعمال محدودیت‌های کرونایی در حالی که کودکان واکسینه نمی‌شوند، خطر انتخاب ناخواسته انواع متابولیکی را ایجاد می‌کند که توانایی بیشتری برای آلوده کردن کودکان داشته و همچنین در گروه‌های آسیب پذیر مشکل سازترند.

او گفت: در هنگام انتقال ویروس، ما به یک سیاست بهداشت عمومی اجباری و مداوم نیاز داریم که شامل رعایت فاصله اجتماعی و استفاده اجباری ماسک‌های صورت در فضا‌های داخلی شلوغ مانند مغازه‌ها و حمل و نقل عمومی باشد. برنامه‌های واکسیناسیون فعلی ما به تنهایی همه گیری را خاتمه نمی‌دهد.

پروفسور نیل هال، همکار تایلر و مدیر انستیتوی ارلهام (EI)، گفت: تا زمانی که تعداد زیادی از افراد واکسینه نشوند احتمال انتقال ویروس در سراسر دنیا بسیار بالاست و همه ما در معرض خطر هستیم. تعداد زیادی از موارد  کووید-۱۹ احتمال تکامل ویروس، تعداد و انتقال آن و یا توانایی فرار از واکسن آن را افزایش می‌دهد. حیاتی است که ما همچنان از اقدامات بهداشت عمومی برای پایین آوردن میزان انتقال استفاده کنیم.
برچسب ها: کاهش ، محدودیت ، کرونایی ، ویروس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: