کد خبر: ۲۸۵۸۱۹
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۳۰ تير ۱۴۰۰ - 2021July 21
حاجی بیگی مطرح کرد؛
بشیر حاجی بیگی به بیان توضیحاتی درباره کاهش مراجعه مردم با شروع فصل گرما به مراکز انتقال خون پرداخت.
شفاآنلاین>سلامت>سخنگوی سازمان انتقال خون به بیان توضیحاتی درباره کاهش مراجعه مردم با شروع فصل گرما به مراکز انتقال خون پرداخت.

به گزارش شفاآنلاین:بشیر حاجی بیگی سخنگوی سازمان انتقال خون با اشاره به وضعیت اهدای خون و مراجعه کنندگان به مراکز انتقال خون اظهار کرد: سالیانه با شروع فصل گرما سازمان انتقال خون با کاهش میزان مراجعه مردم جهت اهدای خون مواجه می‌شود. استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، هرمزگان، بوشهر و خوزستان میزان اهدای خون در تابستان به دلیل گرما و دیگر مسایل دچار کاهش نسبی می شود.

او ادامه داد: به طور روتین و روزانه افزایش مصرف خون و فرآورده‌های خونی به دلیل مصرف این ماده حیاتی توسط بیماران تالاسمی وعمل های جراحی مختلف مانند عمل قلب باز در کشور وجود دارد و باید افراد مشارکت بیشتری در زمینه امر اهدای خون سالم خود داشته باشند.

مصرف خون در استان‌های شمالی و جنوبی کشور بالا است

سخنگوی سازمان انتقال خون کشور بیان کرد: مصرف خون در استان‌های شمالی و جنوبی کشور مانند خوزستان، هرمزگان و بوشهر و حتی سیستان و بلوچستان بالا است و مردم ابن استان‌ها باید اقبال بیشتری نسبت به اهدای خون خود داشته باشند و اهداکنندگان مستمر به طور مرتب و دوره‌ای اقدام به اهدای خون کنند تا این استان‌ها با مشکل کمبود خون مواجه نشود.

سخنگوی سازمان انتقال خون افزود: سازمان انتقال خون وظیفه تامین خون مورد نیاز بیمارستان‌های سراسر کشور از جمله ۱۰۵ مرکز درمانی تهران را بر عهده دارد و بر اساس آمار‌ها استان تهران بیشترین مصرف کننده خون و فرآورده‌های خونی در کشور است.

او‌ افزود: با افزایش مراجعه به بیمارستان‌ها به مراکز درمانی نیاز به خون و فرآورده‌های خونی افزایش پیدا کرده است و مردم باید مشارکت بیشتری در ابن زمینه داشته باشند.yjc

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: