کد خبر: ۲۸۵۶۹
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۹ - ۲۹ تير ۱۳۹۳ - 2014July 20
شفاآنلاین- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فراهم نمودن تمهیدات و نیروی انسانی و افزایش پایگاه های خون گیری در ایام خاص باید به این اعتماد و بزرگواری مردم احترام بگذاریم.
به گزارش شفاآنلاین؛ سید حسن هاشمی روز شنبه در بازدید سرزده از مرکز انتقال خون استان تهران گفت: از اینکه مردم به ما اعتماد کرده اند و با زبان روزه برای اهدای خون خود آمده اند شایسته و زیبنده نیست که به دلیل کمبود نیروی پاسخگو و پزشک با ازدحام جمعیت مواجه و در صف های طولانی معطل شوند.

وزیر بهداشت ضمن قدردانی از استقبال گسترده مردم در این امر افزود: کم توجهی و عادت به روش های غیرمناسب سبب بروز مشکلاتی می شود.

وی با اشاره به گستردگی جغرافیایی تهران گفت: با اعلان قبلی می توان از همیاری پزشکان داوطلب در این مواقع خاص (که میزان مراجعه کنندگان افزایش می یابد)، یاری گرفت.

هاشمی افزود: با توجه به تجربه سال های گذشته و افزایش مراجعات در این روزهای خاص باید با فراهم نمودن تمهیدات و نیروی انسانی و افزایش پایگاه های خون گیری به این اعتماد و بزرگواری مردم احترام بگذاریم و آمادگی کامل را در این باره داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه هیچ سالی مثل امسال با استقبال بی نظیر مردم مواجه نبوده ایم، ادامه داد: با افزایش پایگاه های خون گیری و تسهیلات لازم برای این ایام می توانیم در انجام این امر خیر همکاری کنیم و لازم است که همه پایگاه های انتقال خون در این ایام فعال باشند.

هاشمی با اشاره به ازدحام جمعیت در این مرکز گفت: از شب گذشته تا کنون یک هزار و 700 نفر در این مرکز خون اهدا کرده اند و این صف طولانی نشان دهنده ضعف ما در گلوگاه یعنی کمبود تعداد پزشک است.

همچنین در حاشیه این بازدید تعدادی از کارکنان این مرکز به مشکلاتی چون حجم کاری زیاد ناشی از بار مراجعات بالا به این مرکز، کمبود نیروی انسانی و مشکلات مالی و موانع موجود برای ارتقای کاری آنها مواردی را با وزیر بهداشت در میان گذاشته و دکتر هاشمی نیز ضمن قول مساعد برای رسیدگی به این موارد از زحمات بی دریغ سازمان انتقال خون تقدیر و تشکر کرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: