کد خبر: ۲۸۵۶۶۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۰ - ۲۸ تير ۱۴۰۰ - 2021July 19
دولت دستورالعملی برای گستش حمل و نقل عمومی و همگانی داده بود که با تهاتر فراورده‌های نفتی بتواند ایجاد آمادگی کرده و وسایل نقلیه‌ای مثل ال ار تی، اتوبوس و واگن را خریداری کند.
شفاآنلاین>سلامت>رئیس سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری گفت: سازمان سرمایه گذاری بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان خسارت از سوی آقای اعطا سخنگوی شورای شهر متحمل شد.
به گزارش شفاآنلاین:شکر الله بنار، رئیس سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری تهران،  درباره موانع موجود درمسیر سرمایه گذاری و تفاهم نامه مشارکت با شرکت مالزیایی برای فراهم کردن وسایل نقلیه عمومی گفت: آقای علی اعطا به خاطر اینکه با سازمان سرمایه گذاری مشکل داشت، با مطرح کردن یک سری مسائل و گفتن حرف‌های بی محتوا در رسانه‌ها کاری کرد که سرمایه گذار خارجی در شرایط تحریم از سرمایه گذاری منصرف شود و با اینکه آن سرمایه گذار راضی نبود که از او درجایی نام برده شود، آقای اعطا اسم او را در شورا آورده و در شرایطی که همه در تحریم بودند دیگر با این کار راضی به سرمایه گذاری نشد.


بنار درباره طرح این تفاهم نامه گفت: دولت دستورالعملی برای گستش حمل و نقل عمومی و همگانی داده بود که با تهاتر فراورده‌های نفتی بتواند ایجاد آمادگی کرده و وسایل نقلیه‌ای مثل ال ار تی، اتوبوس و واگن را خریداری کند.

وی افزود: این شرکت مالزیایی گارانتی دولتی، یعنی گارانتی بانک شهر را پذیرفت و مسئله خیلی ساده بود که دوست داشت در ایران کار کند و به همین دلیل تفاهم نامه‌ای را امضا کردیم که آقای اعطا نگذاشت این تفاهم نامه شکل رسمی بگیرد واجرا شود.

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری تهران گفت: البته نمی‌توان نادیده گرفت که آقای اعطا با سازمان سرمایه گذاری مشکل دارد. چون او می‌خواست که از سازمان سرمایه گذاری سواستفاده کند، ولی من این اجازه را ندادم که با فعالیت‌های ما مخالفت می‌کند و با شنیدن سخنان آقای اعطا شریک خارجی که پنج ماه برای آن زمان گذاشته بودیم دیگر راضی به شراکت و سرمایه گذاری نشد.

بنار در ادامه گفت: یکی از شرکت‌هایی که با این سازمان فعالیت داشت، به دلیل سقوط جرثقیل موجب  فوت دو شهروند شد و سرانجام هم مقصر شناخته شد.

وی افزود: بعد از این اتفاق یکی از اعضای شورای شهر با من تماس گرفت و گفت این جرم را بر عهده بگیر تا این شرکت که در بخش خصوصی مشغول است، ضرر نبیند!

بنار ادامه داد: وقتی زیر بار پذیرش این خطا نرفتم و دیگر اجازه ادامه همکاری این شرکت خصوصی را با سازمان ندادم برخورد‌های اعضای شورای شهر با سازمان سرمایه گذاری آغاز شد.

وی گفت: اما یک کار زشتی که آقای اعطا کرد این بود که در ایران آقایی به نام شکراله بنار که نامش مشابه اسم بنده بوده و از قشر فرهنگی در ایران دخترش در آزمون دستیاران مدیران شهرداری قبول شد، و آقای اعطا به اشتباه در صحن شورا مطرح کرده است که شکراله بنار مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری از رانت استفاده کرده و دختر خود را وارد شهرداری کرده است. درصورتی که من دختری به نام فاطمه بنار ندارم و این عضو شورای شهر حق این معلم و دخترش را پایمال کرد و سوالی مطرح کردند که اشتباه بود، اما بعد از اینکه متوجه اشتباهش شد عذرخواهی هم نکرد.

وی افزود: سازمان سرمایه گذاری بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان خسارت از سوی آقای اعطا متحمل شد، ولی من هیچوقت نخواستم مطرح کنم وحتی مسائل دیگری هم هست که آقای اعطا و خانواده اش از شهرداری سو استفاده کردند، ولی این مسئله هرگز مطرح نشد.
برچسب ها: خسارت ، شهرداری ، تهران
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: