کد خبر: ۲۸۵۶۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۰ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - 2014August 06
متخصص رفتار شناسی در گفتگو با شفا آنلاین خبرداد:
شفا آنلاین- متخصص رفتار شناسی جنسی هشدار داد: نگاه زن و شوهر نسبت به تعاملات جنسی از بیرون اتاق خواب گرفته تا معاشقه، نزدیکی جسمی، تماس جسمی روزانه و آمیزش نباید با داد و ستد همراه شود زیرا این امر برای آنان تبعات جدی به همراه دارد.

دکتر عفت السادات مرقاتی خوئی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: مغز انسان ها به گونه ای طراحی شده که برای لذت بردن از زندگی، رابطه یا تعاملات جنسی دنبال دریافت پاداش است.

وی ادامه داد: از طرفی دیگر استفاده و نگاه زوجین از روابط جنسی به عنوان یک حربه مسئله بسیار شایعی است که در واقع این حربه به معنی داد و ستد تعبیر می شود.

فوق تخصص روابط جنسی و اعتیاد هشدار داد: با جایگزینی داد و ستد به جای لذت بردن از یک رابطه جنسی با کیفیت و خوشایند تاکید  می کنم چنین وضعیتی منجر به تخریب تعاملات جنسی همسران می شود.

وی افزود: علت تخریب تعاملات جنسی ناشی از پیامد یا محصولی است که زن یا مرد برای دستیابی به آن برنامه ریزی می کند.

مدیر گروه سلامت جنسی ضایعات نخاعی بیمارستان امام افزود: برای نمونه زمانی که زن تمایل به قطع معاشرت همسرش با یکی از دوستانش را دارد؛ وقتی در جریان گروکشی در پاسخ به نیاز جنسی وی می گوید تنها با قطع رابطه با دوستت وارد رابطه جنسی می شوم.

وی ادامه داد: در حالی که این داد و ستد تنها یک روز عامل برندگی زن می شود و بالأخره روزی مرد از خیر برقراری رابطه جنسی با همسرش می گذرد اما وی را هم به هدفش نمی رساند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطرنشان کرد: یعنی هنگامی که زن می گوید تا زمان قطع برقراری رابطه با دوستت از برقراری رابطه جنسی خبری نیست، همسرش خیلی راحت این موضوع را می پذیرد و این امر برای زن یعنی فاجعه.

وی با تأکید بر این که زندگی زناشویی صحنه داد و ستد نیست به خبرنگار شفا آنلاین گفت: بلکه معتقدم این صحنه پاداش گرفتن است. پاداشی که مربوط به خود فرد بوده و چیزی جز برقراری یک رابطه جنسی خوشایند و لذت بخش نیست که سبب تقویت بار عاطفی و صمیمیت زوجین می شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: