کد خبر: ۲۸۵۴۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۵ - ۲۸ تير ۱۳۹۳ - 2014July 19
در ضیافت افطاری اصحاب رسانه با رئیس‌جمهور مطرح شد:
شفاآنلاين- قائم‌مقام خبرگزاری تسنیم در ضیافت افطاری اصحاب رسانه با رئیس‌جمهور گفت: خبرنگاری که تعطیلی ندارد و مدام در سر کار خود است، ولی در برخی از شعب تأمین اجتماعی درک درستی از سختی کار آنها نمی‌شود.

به گزارش شفاآنلاين، عباس درویش توانگر  طی سخنانی در مراسم ضیافت افطاری رئیس‌جمهور با اصحاب رسانه برگزاری این جلسه را فتح بابی برای برگزاری جلسات بیشتر با رئیس‌جمهور در جهت رفع دغدغه‌های اصحاب رسانه عنوان کرد و اظهار داشت: خوب است که رئیس‌جمهور و دولت محترم رسانه‌ها را به عنوان اتاق فکر خود بدانند و مشکلات و کمبودها صمیمانه با رئیس‌جمهور کشور در میان گذاشته شود.

وی افزود: رسانه‌ها زبان گویای دولت برای مردم می‌تواند باشد و اگر در این میان تعاملی مناسب بین دولت و رسانه‌ها برقرار شود می‌شود از امتیازات این تعامل به نحواحسن استفاده کرد.

قائم‌مقام خبرگزاري تسنيم در ادامه به بیان دغدغه‌های صنفی روزنامه‌نگاران پرداخت و گفت: یکی از دغدغه‌های جدی خبرنگاران این است که شغل آنها به عنوان شغلی سخت و زیان‌آور در کشور تلقی نمی‌شود؛ خبرنگاری که تعطیلی ندارد و مدام در سر کار خود است در برخی از شعب تأمین اجتماعی درک درستی از سختی کار آنها نمی‌شود.

توانگر افزود: خبرنگاران از زحمتکش‌ترین افراد جامعه هستند اما از کمترین حقوق برخوردارند و به لحاظ معیشتی نیز زندگی سختی را دارند.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها اصلی‌ترین ابزار جنگ نرم مطرح هستند با انتقاد از عدم تخصیص بودجه مناسب به این قشر از جامعه گفت: متأسفانه توجهی از ناحیه بودجه و مجلس به آنها نمی‌شود و بدعت غلطی که در دولت گذشته بنا شد و ادامه دارد این بود که تمام آگهی‌ها در اختیار روزنامه‌های دولتی قرار می‌گرفت و این سایر روزنامه‌ها را با مشکل مواجه می‌کرد.

قائم‌مقام تسنيم با یادآوری جلسه مشترک با حضور مسئولان رسانه‌ها در دولت آقای هاشمی، اظهار کرد: در آن جلسه وعده‌های زیادی به روزنامه‌نگاران داده شد که متأسفانه هیچ‌کدام از آنها عملی نشده است حتی قرار بود تسهیلاتی در اختیار آنها قرار گیرد که متأسفانه اینگونه نشد.

توانگر تصریح کرد: در دولت گذشته نیز وعده مسکن به خبرنگاران داده شد اما آن هم عملی نشد و امیدواریم که این خواسته در دولت کنونی عملی شود و خبرنگاران به شما چشم دوخته‌اند.

وی در ادامه دغدغه‌های غیرصنفی جامعه رسانه‌‌ای کشور را عنوان کرد و افزود: جناب آقای رئیس‌جمهور حضرتعالی از نیروهای خوش‌سابقه انقلاب و به ویژه دفاع مقدس بودید و همچنان توقع است که در این مسیر باقی بمانید. قطعاً موفقیت دولت شما را موفقیت نظام و کشور می‌دانیم و ما وظیفه خود می‌دانیم دولت شما همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب بر آن تأکید دارند حمایت کنیم.

وي خطاب به رئیس‌جمهور گفت: حمایت از دولت روحانی را بدون انتقاد به ضرر دولت می‌دانیم و افزود: البته انتقادی که حکیمانه، مشفقانه و منصفانه باشد، کینه جویانه و ستیزه‌جویانه نباشد.

توانگر تصریح کرد: البته از همکاران شما در دولت این انتظار را داریم که تحمل خود را در برابر نقدها بالا ببرند و به صرف چند انتقاد معمولی عرصه را بر رسانه‌ها تنگ نکنند؛ رسانه‌ها را از انتقاد منع نکنید.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه ما شاهد هستیم که به صرف انتقاد رسانه‌ها را از حضور در برنامه های پوششی منع می‌کنند و حتی بین خبرگزاری‌های دولتی و غیردولتی تبعیض قائل می‌شوند که انشاءالله با درایت شما این مشکل حل شود.

تسنيم

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: