کد خبر: ۲۸۵۳۸۴
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۰ - ۲۴ تير ۱۴۰۰ - 2021July 15
برای اینکه تجمعی در مراکز واکسیناسیون صورت نگیرد، تعداد مراکز را افزایش دادیم و نهادهایی، چون بسیج به کمک ما آمده‌اند
شفاآنلاین>سلامت>واکسیناسیون افراد بالای ۶۰ سال از امروز آغاز شده است و هیچ واکسنی بدون نوبت گیری و دریافت پیامک انجام نمی‌شود.
دیروز سامانه ثبت نام  واکسیناسیون کرونا در ایران به نشانی salamat.gov.ir برای متولدین ۱۳۴۰ و قبل از آن (افراد بالای 60 سال) باز شد و بنابر اعلام سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا امروز واکسیناسیون کرونا در این گروه آغاز شد.

به گزارش شفاآنلاین:وزارت بهداشت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که افراد ۶۰ سال به بالا که تاکنون واکسن نزده اند می‌توانند در سامانه سلامت، ثبت‌نام واکسیناسیون کرونا را انجام دهند. ثبت‌نام کنندگان برای تزریق واکسن کرونا باید حتما منتظر پیامک نوبت باشند و  از مراجعه بدون نوبت به پایگاه‌های واکسیناسیون خودداری کنند. در روزهای آینده زمان و محل تزریق واکسن کرونا برای افراد ۶۰ سال  پیامک خواهد شد.

با توجه به اینکه امروز واکسیناسیون کرونا در گروه سنی بالای ۶۰ سال آغاز شد، مشاهدات میدانی حاکی از شلوغی مراکز واکسیناسیون و بی‌توجهی گروه‌های سنی بالای ۶۰ سال به اطلاعیه‌های وزارت بهداشت درخصوص خودداری از مراجعه بدون نوبت به این مراکز است.

این در حالی است که کرونای دلتا در حال جولان در جامعه است و به دنبال پیک پنجم کرونا به سرعت تمام شهرهای کشور در حال قرمز شدن هستند، ویروس جهش یافته دلتا با سرعت زیادی انتقال پیدا می‌کند و در کمتر از ۵ تا ۱۰ ثانیه بیماری از فرد مبتلا به افراد بدون ماسک منتقل می‌شود و افراد سالمند با توجه به اینکه اغلب به بیماری زمینه ای هم مبتلا هستند، بیشتر در معرض خطر قرار دارند، از طرفی از زمان تزریق واکسن تا ایمین بدن در برابر ویروس حداقل 2 هفته زمان نیاز است و به همین دلیل شلوغی و صف واکسن خطر ابتلا به کرونا را دلتا را افزایش می‌دهد.

رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا  در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: سامانه ثبت نام واکسیناسیون کرونا به نشانی salamat.gov.ir برای افراد ۶۵ سال به بالا باز شده است و این گروه‌های سنی برای ثبت‌نام می‌توانند اقدام کنند؛ البته افراد برای مراجعه به مراکز واکسیناسیون باید منتظر دریافت پیامک نوبت‌دهی بمانند و مطابق نوبت مراجعه کنند تا شاهد ازدحام در مراکز واکسیناسیون نباشیم؛ ما هم به دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام کرده‌ایم که بدون نوبت واکسن تزریق نکنند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با تاکید بر اینکه برای واکسیناسیون افراد بالای ۶٠ سال کمبود واکسن نداریم، گفت: ٨ میلیون و ٣۵٠ هزار نفر جمعیت بالای ۶٠ سال کشور را تشکیل می‌دهند و با توجه به اینکه از تولید داخل میزان قابل توجهی واکسن به دستمان خواهد رسید و واردات هم روند خوبی دارد هیچ کمبودی برای واکسن نداریم. برای اینکه تجمعی در مراکز واکسیناسیون صورت نگیرد، تعداد مراکز را افزایش دادیم و نهادهایی، چون بسیج به کمک ما آمده‌اند تا بتوانیم مراکز واکسیناسیون تجمیعی را در کشور افزایش دهیم و ٨٠٠ مرکز واکسیناسیون در کشور داریم که ٨١ مرکز در تهران است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا  بیان کرد: پیش از این هم اعلام کرده بودم که برکت بیش از یک میلیون واکسن تولید کرده است که این واکسن‌ها باید فرآیند پایداری را که در همه دنیا وجود دارد سپری کنند و به طور کلی واکسن‌ها بعد از ١۶ روز فرآیند پایداری تحویل وزارت بهداشت داده می‌شوند؛ اکنون ٢ میلیون دوز واکسن کوو ایران برکت یک هفته تا ١٠ روز بعد به ما تحویل داده خواهد شد و از مرداد هفتگی تقریباً یک میلیون و ٢٠٠ هزار دوز واکسن برکت به ما تحویل خواهد شد. در حال حاضر تولید در کارخانه برکت با قوت و بدون هیچ مشکلی ادامه دارد و واکسن به میزان قابل توجهی به دستمان خواهد رسید.

پیشتر جعفر صادق تبریزی، رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت  اعلام کرده بود که به دلیل ایجاد ازدحام در مراکز واکسیناسیون در دفعات قبل، این بار بدون نوبت واکسن نخواهیم زد؛ بعد از ثبت‌نام پیامک ارسال و تزریق در موعد مقرر انجام می‌شود.

توصیه می‌شود که سالمندان با توجه به وضعیت کرونایی کشور از مراجعه بدون نوبت به مراکز واکسیناسیون خودداری کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: