کد خبر: ۲۸۵۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۱ - ۲۱ تير ۱۴۰۰ - 2021July 12
دستیاران تخصصی رشته پوست خواستار شدند؛
عضو هیأت مدیره انجمن متخصصین پوست ایران گفت: بی شک عوارض بیشمار و پرونده‌های شکایت بسیار زیادی که در سازمان پزشکی قانونی و سازمان نظام پزشکی در جریان است، نتیجه همین آموزش‌های بی ضابطه و آزمون و خطا روی مردم است.
شفاآنلاین>سلامت>جمعی از پزشکان، اعضا هیات علمی و رزیدنت های رشته تخصصی پوست، خواستار لغو مصوبه ای هستند که سلامت مردم را تهدید می‌کند.

به گزارش شفاآنلاین:محمد ایمانی عضو هیأت مدیره انجمن متخصصین پوست ایران، با اشاره به اعتراض رزیدنت‌های رشته تخصصی پوست به مصوبه اخیر کمیسیون ملی صلاحیت‌های حرف پزشکی و وابسته به آن، گفت: متأسفانه روز پنج شنبه یعنی یک روز قبل از امتحان ارتقا رشته‌های تخصصی و در آستانه برگزاری انتخابات نظام پزشکی از طریق فضای مجازی و مصاحبه رئیس انجمن پزشکان عمومی متوجه مطلبی تحت عنوان "مصوبه کمیسیون ملی صلاحیت‌های حرفه‌ای مبنی بر مجوز انجام اعمال زیبایی توسط پزشکان عمومی" شدیم.

وی با بیان اینکه اولین نتیجه و پیامد چنین مصوباتی آسیب به سلامت مردم است، افزود: پزشکان عمومی با گذراندن دوره‌های کوتاه مدت، قرار است در انجام امور زیبایی آموزش ببینند و شروع به آزمون و خطا روی مردم کنند.

عضو هیأت مدیره انجمن متخصصین پوست ایران گفت: بی شک عوارض بیشمار و پرونده‌های شکایت بسیار زیادی که در سازمان پزشکی قانونی و سازمان نظام پزشکی در جریان است، نتیجه همین آموزش‌های بی ضابطه و آزمون و خطا روی مردم است.

ایمانی افزود: از طرف دیگر اعلام چنین مصوبه‌ای به صورت غیر مسئولانه و نامتعارف آن هم یک روز قبل از امتحان ارتقا رزیدنتی رشته‌های مختلف تخصصی، عملاً به سخره گرفتن سیستم آموزش پزشکی و تخصصی کشور است.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت مکلف است در مصوبات خود، سیاست‌های کلی نظام سلامت کشور و اسناد بالادستی نظام را در نظر بگیرد، افزود: از جمله اسناد بالا دستی ماده ۷۴ برنامه ششم توسعه کشور است که وزارت بهداشت را مکلف نموده بر اجرای نظام خدمات جامع و همگانی سلامت با اولویت «پیشگیری و بهداشت» بر «درمان» مبتنی بر مراقبت‌های اولیه سلامت با محوریت سطح بندی خدمات، نظام ارجاع، پزشک خانواده با به کارگیری پزشکان عمومی توجه ویژه ای داشته باشد.

ایمانی تصریح کرد: همچنین با عنایت به اسناد بالادستی نظام سلامت ابلاغیه سیاست‌های کلی نظام سلامت، مورد تأیید مقام معظم رهبری در فروردین ۹۳ که بر "ممانعت از تقاضای القایی و نظام سطح بندی خدمات و نظام ارجاع" تاکید دارد، متأسفانه مصوبه جدید که باعث اعتراض همکاران من شده است، به طور واضح نقض سیاست‌های کلی نظام سلامت کشور است و باعث بحران در نظام سلامت و آموزش پزشکی و آسیب به سلامت مردم خواهد شد.

وی در پایان گفت: خواسته اصلی دستیاران تخصصی رشته پوست، لغو این مصوبه است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: