کد خبر: ۲۸۵۰۹۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۰ - ۲۱ تير ۱۴۰۰ - 2021July 12
صحنه‌های تلخ نشستن بعضی از هموطنان سالمند در حاشیه‌های خیابانها مناظر اهانت‌آمیزی خلق می‌کند که مغایر با شئونات فرهنگی و ملی ما ایرانیان می‌باشد.آنهم در کشوری که کل جمعیت آن کمتر از یک استان از کشورماست

شفاآنلاین>سلامت> گسترش بیماری کرونا و ورود موج پنجم (دلتا) آنهم با خطرات بیشتر و انتقال سریعتر، موجب اضطراب مضاعف در جامعه شده است.

در این میان درست است که سابقه واکسن‌سازی در کشور ما به حدود صد سال می‌رسد اما واکسیناسیون سراسری را نباید به امید تولید وعرضه واکسن داخلی متوقف نمود.

میلیاردها تومان پیش پرداخت به کارخانجات واکسن‌سازی برای رونمایی از محصولات آنها کاری علمی و مقرون به منطق نبوده ونیست.دراین میان فقدان سیاست متمرکز در واردات واکسن گاه خالق حوادث تلخ و جانسوز می‌شود که کمتر حادثه‌ای را میتوان مشابه آنها در جهان ملاحظه کرد.

از عرضه واکسن‌های تقلبی در بازار آزاد دارو با قیمت‌های میلیونی گرفته تا خروج واکسن از شبکه دارویی رسمی و عزیمت بخشی از هموطنان به کشورهای دیگر به سودای دریافت واکسن. این روزها هجوم مردم به ارمنستان برای دریافت واکسن مناظر آزار‌دهنده واهانت آمیزی را به وجود آورده است. اخبار شبکه‌های فارسی زبان با نمایش فیلم‌های خبری و حکایت خوابیدن مسافران با خانواده شان در پشت مرزها و سرگردانی در خیابان‌های ایروان و برخوردهای اهانت آمیز با برخی از مردم در ایستگاه‌های تزریق واکسن در خیابانها اشک‌های هر بیننده را جاری میسازد.

صحنه‌های تلخ نشستن بعضی از هموطنان سالمند در حاشیه‌های خیابانها مناظر اهانت‌آمیزی خلق می‌کند که مغایر با شئونات فرهنگی و ملی ما ایرانیان می‌باشد.آنهم در کشوری که کل جمعیت آن کمتر از یک استان از کشورماست.

واقعا موجب اندوه و احساس حقارت است این مسئله. نکته عجیب اینکه اگر این جمعیت از هر مرزی داخل یا خارج می‌شد فورا جلب توجه کرده ودولت را وادار به اقدامات فوری مینمود که با یک دنیا تاسف در کشور ما واکنشی ایجاد ننمود.

از سوی دیگر عزیمت به ترکیه توسط تورهایی که تزریق واکسن را یکی از جاذبه‌های گردشگری خود تبلیغ مینمایند، سفر به امارات و تایلند و بعضی دیگر از کشورها نیز توسط بعضی از آژانس‌های مسافرتی نمونه دیگری از آنهاست. ضروری است که رسانه‌ها ودر صدر آنها صدا وسیما با آسیب‌شناسی سفرهای یادشده عوارض ومشکلات بهداشتی ودرمانی را مکررا بیان نمایند.مجید ابهری/ روزنامه آفتاب یزد
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: