کد خبر: ۲۸۴۴۲۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۹ - ۱۲ تير ۱۴۰۰ - 2021July 03
خواب شبانه راه حل بسیاری از مشکلات است، مطالعات اخیر محققان نیوزلندی نشان می‌دهد خواب خوب نقش مهمی در بهبودی رفتار کودکان مبتلا به اوتیسم ایفا می‌کند.
شفاآنلاین>سلامت>نتیجه تحقیقات اخیر محققان نیوزلندی نشان می‌دهد که داشتن خواب شبانه راحت می‌تواند رفتار کودکان مبتلا به اختلال اوتیسم را بسیار بهبود ببخشد.

به گزارش شفاآنلاین: خواب شبانه راه حل بسیاری از مشکلات است،  مطالعات اخیر محققان نیوزلندی نشان می‌دهد خواب خوب نقش مهمی در بهبودی رفتار کودکان مبتلا به اوتیسم ایفا می‌کند.

محققان دانشگاه کانتربوری در مطالعه اخیرشان ارتباط بین خواب و چالش‌های رفتاری در کودکان مبتلا به اوتیسم را مورد بررسی قرار داده‌اند.

لوری مک لی، دانشیار ارشد این مطالعه گفت: ارتباط بین خواب و چالش‌های رفتاری در کودکان کاملاً ثابت است، اما محققان در مطالعات بسیار کمی به بررسی این موضوع پرداخته‌اند که آیا افزایش کمیت و کیفیت خواب کودکان بر رشد و عملکرد آن‌ها تاثیر شگرفی دارد یا خیر.

مک لی افزود: مشکلات خواب بین ۴۰ تا ۸۰ درصد کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم را تحت تأثیر قرار می‌دهد. کودکان اوتیسمی نیز رفتار‌های چالش برانگیز مرتبط با مشکلات خواب را تجربه می‌کنند؛ بنابراین این موضوع سبب می‌شود که خواب یکی از معدود رفتار‌های محوری باشد که در صورت تقویت ممکن است تاثیر مفیدی بر رفتار، عملکرد و سلامت کودکان در روز داشته باشد.

براساس این گزارش، مطالعه بیشتر نشان داد که درمان مشکلات خواب کودک و داشتن یک خواب خوب سبب بهبود رفتار‌های درونی کودک مانند اضطراب، افسردگی، کناره گیری اجتماعی و همچنین رفتار‌های بیرونی مثل پرخاشگری و شدت علائم اوتیسم شده است. این موضوع اهمیت ارزیابی و بررسی مشکلات خواب در بهبودی رفتار کودکان مبتلا به اوتیسم را برجسته می‌کند.yjc

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: