کد خبر: ۲۸۴۳۸۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۸ - ۱۲ تير ۱۴۰۰ - 2021July 03
مردم مات ومبهوت از یکدیگر می‌پرسند این امواج شوم تاکی ادامه خواهند یافت؟ از سویی دیگر تعدادی که بویی از انسانیت و فتوت نبرده‌اند براین امواج سوار شده و بسوی زراندوزی می‌روند.

شفاآنلاین>سلامت> درهیاهوی گسترش کرونا، موج پنجم آن نیز از شرق کشور واردشده ودرحال درنوردیدن جغرافیای کشور است. در حجم این مراحل، ابتدا چندان جدی و کارساز مقابله نمی‌شود وسپس بعد از استیلا بر جان بخشی از هموطنان، تازه مرزهای کشور بسته می‌شود.

در این شرایط پرسشگران مجازی وحقیقی می‌پرسند، این پنج نوع واکسن تولید داخل کجا هستند؟ بیم آن می‌رود که به سرنوشت «نوشدارو» مبتلا گشته و بعد از مرگ سهراب‌ها بدستمان برسد.

در قاموس انسانی جان یکنفر هم ارزش والایی دارد ونباید مورد کم توجهی قرار گیرد. درحال حاضر روزانه حدود یکصد تا یکصد وپنجاه انسان جان خود را دراین آشفته بازار از دست می‌دهند و معلوم نیست این قافله جان باختگان کجا توقف می‌کند؟

مردم مات ومبهوت از یکدیگر می‌پرسند این امواج شوم تاکی ادامه خواهند یافت؟ از سویی دیگر تعدادی که بویی از انسانیت و فتوت نبرده‌اند براین امواج سوار شده و بسوی زراندوزی می‌روند. دوگروه درشمارش امواج مشغولند گروه اول بیمناک بر جان وعمر عزیزان واطرافیان خود ودومین گروه در فکر ثروت اندوزی از بیماری و نقاهت دیگران.

اختفای داروهای مورد نیاز وفروش آن‌ها با قیمت‌های نجومی به افرادی که دراضطراب ودغدغه جان عزیزان خویشند. تاکی باید شاهد وناظر بر تراژدی‌های فقدان انسانها باشیم. درمورد واکسن‌های تولید داخل که دیگر در گیر اف.‌ای.تی.اف و سایر حیله‌ها وترفندهای زورگویان نیستیم دیگر بهانه چیست؟ دولت در فکر اسباب کشی و ترک میزهای ریاست و دولت آتی که هنوز درمورد مسئولیتهای جدید گامی برنداشته ودر این میان باز این مردم هستند که زیان‌های اصلی برآن‌ها وارد می‌شود. این حالت برزخی دشوارترین مرحله انتقال قدرت ومسئولیت است که حاصلی جز احساس یاس و بلاتکلیفی بدنبال ندارد.

بعنوان یک هموطن کوچک از دست اندرکاران عاجزانه استدعا دارم که حالا که در شرایط تولید واکسن داخلی هستیم، اول نیازهای مردم را برآورده سازیم وسپس به برنامه‌های صدور واکسن به کشورهای فقیر نظری بیفکنیم وحکایت چراغی که به منزل رواست را تحقق بخشیم.مجید ابهری/ روزنامه آفتاب یزد

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: