کد خبر: ۲۸۴۱۷۰
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۹ - ۰۸ تير ۱۴۰۰ - 2021June 29
زرین آمیزی مطرح کرد؛
فاطمه زرین آمیزی از تمهیدات سازمان سنجش برای برگزاری دومین کنکور کرونایی خبر داد.
شفاآنلاین>اجتماعی>سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور از تمهیدات سازمان سنجش برای برگزاری دومین کنکور کرونایی خبر داد.

به گزارش شفاآنلاین:فاطمه زرین آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در گفت و گوی زنده تلویزیونی اظهار کرد: در سال گذشته برای اولین بار در شرایط کرونایی آزمون‌های سراسری در کشور برگزار شد که تجربه بسیار سختی هم برای عوامل اجرایی و داوطلبان بود که تعدد تعویق آزمون را شاهد بودیم. خوشبختانه امسال بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا آزمون در موعد مقرر برگزار می‌شود.

او افزود: در سال گذشته تجربه موفقی را در برگزاری آزمون‌های سراسری داشتیم و طبق نظرسنجی خود داوطلبان و اعلام وزارت بهداشت؛ هیچ داوطلب مبتلا شده به کرونا نداشتیم. در واقع این عدم ابتلا به دلیل رعایت همه دستورالعمل‌های بهداشتی در تمام حوزه‌ها بوده است.

زرین آمیزی بیان کرد: ما از این تجربه موفق استفاده کردیم و امسال تعداد شهرهای حوزه امتحانی از ۳۹۲ به ۴۱۴ مورد افزایش پیدا کرده است تا تردد داوطلبان کاهش پیدا کند. در واقع سال گذشته اگر برای هر گروه آزمایشی ۲۵۰ نفر متقاضی در آن شهر وجود داشت آن شهر به عنوان حوزه تعیین می‌شد که امسال این عدد به ۱۵۰ نفر متقاضی کاهش پیدا کرده است همچنین تعداد حوزه‌های امتحانی از حدود ۳ هزار حوزه امسال به ۳ هزار و ۵۰۰ مورد افزایش پیدا کرده است.

زرین آمیزی گفت: ما جلسه های متعددی برای عوامل اجرایی آزمون تشکیل داده‌ایم و همه دستورالعمل های بهداشتی ابلاغ و ارسال شده است همچنین فاصله صندلی ها همانند سال گذشته تا یک متر و 80 سانتی متر از هر طرف برای هر داوطلب تعیین شد.

او افزود: در طول برگزاری آزمون به طور مستمر حوزه‌های برگزاری ضدعفونی می شوند و هیچ گونه مشکلی برای هیچ داوطلبی بوجود نخواهد آمد البته هر داوطلب از لحظه ورود به حوزه امتحانی باید ماسک به همراه داشته باشد، اگر داوطلبی ماسک به همراه نداشت یا نیاز به تعویض پیدا کرد، حوزه ها ماسک در اختیار آنها می گذارد اما توصیه ما این است خود داوطلبان ماسک و ضدعفونی کننده و دستمال به همراه داشته باشند.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: هفته گذشته طبق اعلام رسمی که در سایت سازمان سنجش صورت گرفت، داوطلبان آزمون سراسری سال جاری که بعد از تاریخ 24 خرداد به ویروس کرونا مبتلا شدند، در این سایت خوداظهاری انجام دادند و همچنین مدارک و مستندات خود را ارسال کردند. با هماهنگی که با وزارت بهداشت انجام شد این داوطلبان آزمونشان در بیمارستان های شهر محل حوزه انجام می‌شود. حدود 114 داوطلب در پنج گروه اصلی به ویروس کرونا مبتلا هستند اما باید توجه داشت تعداد اصلی داوطلبان مبتلا 86 نفر است، چرا که برخی داوطلبان در سه گروه ممکن است شرکت کرده باشند.

زرین آمیزی مطرح کرد: اگر داوطلبی بعد از فرم خوداظهاری به ویروس کرونا مبتلا شد، به باجه‌های رفع نقصی که از امروز شروع به کار کرده اند مراجعه و مدارک خود را ارسال می کند و با بیمارستان های مورد تایید وزارت بهداشت برای شرکت داوطلب در آزمون هماهنگ می شود. اگر داوطلبی صبح روز آزمون احساس علائم ابتلا به کرونا داشت, به مسئولان برگزاری آزمون مراجعه کند تا به اتاق های مجزای در نظر گرفته شده راهنمایی شود و جدا از سایر داوطلبان آزمون بدهد.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور درباره تاثیر سوابق تحصیلی بر نتیجه آزمون سراسری اظهار کرد: تاثیر سوابق تحصیلی نسبت به سال گذشته تغییری نکرده و همان ۳۰ درصد تاثیر مثبت است. در واقع ما تغییراتی نسبت به سال گذشته نداشته ایم.

او افزود: طراحی سوال‌های آزمون سراسری یک بازه زمانی طولانی دارد؛ هیچ طراح سوالی از سوالی که قرار است در آزمون سراسری بیاید اطلاع ندارد و ادعای همه باند‌ها فریب دهنده نادرست است. ما با قاطعیت اعلام می‌کنیم سوال‌های آزمون سراسری در صحت و امنیت کامل هستند و هیچ زمانی لو نرفته است.

زرین آمیزی گفت: باید به این نکته توجه داشت طراحان سوال در قرنطینه نیستند و فقط عوامل چاپ سوال‌ها از زمان شروع فرایند آزمون تا پایان روز برگزاری آزمون در قرنطینه هستند. چاپ سوالات آزمون سراسری حدود ۴۵ روز طول می‌کشد و این افراد هیچ ارتباط و تماسی با بیرون ندارند؛ اگر موردی هم باشد در امنیت کامل یک تماس خیلی کوتاه صورت می‌گیرد.

زرین آمیزی تصریح کرد: از حدود یک میلیون و ۳۶۸ هزار داوطلبی که در آزمون سال جاری شرکت کردند؛ حدود ۶۰ درصد داوطلبان خانم و ۴۰ درصد داوطلبان آقایان هستند. بیشترین داوطلب ما در گروه آزمایشی علوم تجربی است و نیمی از داوطلبان آزمون در این گروه به رقابت می پردازند.yjc

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: