کد خبر: ۲۸۴۰۶۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۹ - ۰۷ تير ۱۴۰۰ - 2021June 28
حاجبی مطرح کرد؛
وزارت بهداشت برای پیشگیری از مصرف دخانیات مداخلات مختلفی را انجام داده تا مصرف آن در بین مردم کاهش پیدا کند و در این خصوص با راه اندازی خط مشاوره تلفنی ترک مصرف دخانیات ۶۳ مرکز مشاوره برای آن در نظر گرفته شده است.
شفاآنلاین>سلامت>مدیر دفتر سلامت روان وزارت بهداشت از راه اندازی خط مشاوره تلفنی ترک دخانیات در کشور با شماره تلفن ۴۰۳۰ خبر داد.

 به گزارش شفاآنلاین:احمد حاجبی مدیر دفتر سلامت روان وزارت بهداشت صبح امروز در مراسم طرح آزمایشی راه اندازی خط مشاوره تلفنی ترک دخانیات و راه اندازی سامانه خود ارزیابی روانشناسی، اظهار کرد: در دنیا ۱ میلیارد نفر دخانیات مصرف می کنند و سالیانه بیش از هشت میلیون نفر بر اثر مصرف مواد دخانی فوت می کنند که از این تعداد هفت میلیون نفر بر اثر مصروف مستقیم مواد دخانی و ۱ میلیون نفر به دلیل مجاورت با افراد استعمال کننده دخانیات جان خود را از دست می دهند.

دخانیات بزرگترین تهدید کننده سلامت مردم است

او ادامه داد: مصرف دخانیات بزرگترین تهدید کننده سلامت مردم دنیا است. وزارت بهداشت برای پیشگیری از مصرف دخانیات مداخلات مختلفی را انجام داده تا مصرف آن در بین مردم کاهش پیدا کند و در این خصوص با راه اندازی خط مشاوره تلفنی ترک مصرف دخانیات ۶۳ مرکز مشاوره برای آن در نظر گرفته شده است.

حاجبی بیان کرد: امروزه از ظرفیت نظام بهداشتی کشور برای ترک مصرف دخانیات و کاهش مصرف این مواد بهره گرفته می‌شود. مداخلات ما برای کاهش مصرف دخانیات در حوزه های روانشناسی و دارویی است. وزارت بهداشت یک خط تلفن با شماره ۴۰۳۰ با همکاری مخابرات و ستاد برکت برای مشاوره تلفنی جهت ترک مصرف دخانیات در نظر گرفته است.

مدیر دفتر سلامت روان وزارت بهداشت گفت: با شیوع بیماری کرونا آثار روانی این بیماری در افراد ظهور پیدا کرده که در این زمینه سامانه خود مراقبتی و ارزیابی سلامت روان طراحی و راه اندازی شده است. نسخه ایرانی و بومی پلتفرم خود ارزیابی با هدف ارتقای سلامت روان افراد طراحی شده است.yjc

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: