کد خبر: ۲۸۳۷۰۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۶ - ۰۲ تير ۱۴۰۰ - 2021June 23
رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور:
محمد حاتمی گفت: هر نوع ترس و وحشت غیرمنطقی نشات گرفته از ابهام در رابطه با مساله است. عدم آگاهی و اطلاعات درباره یک موضوع (به ویژه مساله مرتبط با سلامت) می‌تواند انسان را دچار ترس و نگرانی کند.
شفاآنلاین>سلامت>رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور با اشاره به نگرانی برخی گروه‌های جمعیتی از تزریق واکسن کرونا گفت: آگاهی‌ بخشی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره جزییات واکسیناسیون ترس روانی جامعه را کاهش می‌دهد.

به گزارش شفاآنلاین:محمد حاتمی روز چهارشنبه  افزود: هر نوع ترس و وحشت غیرمنطقی نشات گرفته از ابهام در رابطه با مساله است. عدم آگاهی و اطلاعات درباره یک موضوع (به ویژه مساله مرتبط با سلامت) می‌تواند انسان را دچار ترس و نگرانی کند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر نیز ترس و نگرانی برخی از گروه‌های جمعیتی ناشی از برخی شبهات درباره نوع واکسن، عوارض آن و نتایج واکسیناسیون است.

حاتمی افزود: ستاد ملی مقابله با کرونا باید در خصوص این مباحث آگاهی‌بخشی و شفاف‌سازی کرده و اطلاعات دقیق و جامعی در اختیار شهروندان قرار دهد.

وی یادآور شد: به عنوان مثال اعلام می‌شود، یک میلیون دوز واکسن وارد کشور شده است، به منظور کاهش و رفع تنش و نگرانی در جامعه باید نوع این واکسن نیز به مردم اطلاع داده شود.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور توضیح داد: در واقع نوع واکسن‌های وارداتی، عوارض هر یک از این برندها و نتایج تزریق هر یک از انواع واکسن باید در اختیار مردم قرار بگیرد.

حاتمی خاطرنشان کرد: انتشار برخی کلیپ‌ها در فضای مجازی و بازتاب اخبار و اطلاعات رسانه‌های خارجی نیز که گاها ترس روانی جامعه را دامن می‌زند، باید مورد توجه قرار گرفته و توسط جامعه پزشکی تشریح شود.

وی با تاکید بر اهمیت شفاف‌سازی گفت: ستاد ملی مقابله با کرونا باید در خصوص تمامی جزییات با مردم گفت وگو کرده تا شهروندان خود در این باره قضاوت و تصمیم‌گیری کنند.

 طی روزهای اخیر برخی شهروندان که پس از تزریق دوز اول واکسن کرونا، تزریق دوز دوم آنها به تاخیر افتاده است، پرسش‌های متعددی را در این خصوص مطرح و نسبت به این مساله ابراز نگرانی کرده می‌کنند.

این در حالی است که مسعود مردانی عضو ستاد ملی مقابله با کرونا روز یکشنبه (۳۰ خردادماه) تصریح کرد: تاخیر در تزریق دوز دوم واکسن کرونا عارضه‌ای ایجاد نمی‌کند، اما باید پس از دسترسی به واکسن، دوز دوم نیز حتما تزریق شود.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، تا کنون ۴ میلیون و ۴۰۳ هزار و ۷۵۳ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۹۷۲ هزار و ۸۷۱ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۵ میلیون و ۳۷۶ هزار و ۶۲۴ دوز رسید.ایرنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: