کد خبر: ۲۸۳۶۳۸
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۵ - ۰۱ تير ۱۴۰۰ - 2021June 22
تیرگی و سیاهی دور چشم یکی از شایع ترین عارضه‌های پوستی است که در اکثر افراد جامعه اعم از مردان، زنان و حتی کودکان بروز می‌کند.
شفاآنلاین>سلامت>سیاهی زیر چشم یکی عوامل تاثیر گذار در زیبایی و شادابی چهره است.

به گزارش شفاآنلاین:سیاهی و کبودی دور چشم معمولا در هر فردی دیده می شود و این تیرگی سن شما را بیشتر نشان می دهد اما روش های بسیار موثری وجود دارد که به کمک آن ها می توانید برای همیشه سیاهی اطراف چشم را از بین ببرید.تیرگی و سیاهی دور چشم یکی از شایع ترین عارضه‌های پوستی است که در اکثر افراد جامعه اعم از مردان، زنان و حتی کودکان بروز می‌کند.

سیاهی دور چشم اغلب به صورت یک نیم دایره تیره زیر چشم دیده می‌شود. از آنجایی که پوست زیر چشم بسیار نازک و حساس است بنابراین این قسمت از پوست آسیب پذیرتر بوده و  سیاهی دور چشم بیشتر به چشم می آید.تحت شرایط عادی ، مشکل خاصی برای سلامتی و زندگی افراد ندارند.

علت و دلایل سیاهی زیر چشم:

خستگی                                                     

خواب زیاد، خستگی بیش از حد یا خوابیدن در ساعات غیرمعمول، می‌تواند باعث سیاهی دور چشم شود. کم‌خوابی می‌تواند باعث کدر یا رنگ‌پریدگی پوست شده و بافت‌های تیره و عروق خونی زیر پوست را نمایان سازد. کم‌خوابی همچنین موجب تجمع مایعات زیر چشم و پف کردن آن مي‌شود. از این رو، سیاهی دور چشم در واقع ممکن است همان سایه‌ی پف‌های زیر چشم نیز باشد. 

عوامل ژنتیکی

در نتیجه بسیاری از مطالعات ، به علت عوامل ژنتیکی ف بسیاری از افراد پوست نازک یا رگ های خونی کوچک زیر چشم دارند.این بدین معناست که والدین آنها هم چنین خصوصیتی دارند.طبق آخرین تحقیقات، توزیع ملانین در پوست زیر چشم نیز تحت تاثیر عوامل ژنتیکی قرار میگیرد.

کمبود مواد غذایی

رژیم غذایی ضعیف و کمبود مواد مغذی نیز علاوه بر این که بر سلامتی شما اثر خواهد گذاشت، باعث خواهد شد این شرایط از طریق علائم خارجی مانند ایجاد پوست خشک، تیرگی های دور چشم و چین و چروک نیز خود را نشان دهد.

بیماری مزمن معده

بیماری معده باعث افزایش عملکرد گوارشی و جذب مواد مغذی میشود اگر التهاب معده چندین بار رخ دهد سیاهی های دور چشم به وضوح نمایان میشوند. بیماران مبتلا به اختلالات عصبی یا بیماری های اندام های داخلی نیز به احتمال زیاد دچار سیاهی دور چشم میشوند.

کم آبی بدن

هنگامی که بدن خشک باشد ، رگهای خونی زیر پوست حساس چشم متورم میشوند و باعث تیرگی آن میشود.

مشکلات مربوط به بینی

سیاهی های زیر چشم نیز با مشکلات بینی ارتباط دارند ؛ اگر به طور مداوم عطسه میکنید و مدت زمان طولانی بینی خود را با دستمال بگیرید ، رگ های زیر چشم ها حساس میشوند و سیاهی های زیر چشم ظاهر میشوند بنابراین اگر بینی شما بیش از حد حساس و مستعد ابتلا به التهاب باشد ، به احتمال زیاد دچار تیرگی زیر چشم میشوید.

نکاتی درباره چگونگی از بین بردن سیاهی های زیر چشم:

روغن بادام شیرین

روغن بادام ، به دلیل مقادیر زیاد ویتامین E بسیار مفید است و به نرم کنندگی پوست بسیار کمک می کند.

با این حال، به خاطر داشته باشید که از روغن بادام تلخ استفاده نکنید.

چندین قطره روغن بادام شیرین را دور چشم خود اعمال کنید و به آرامی ماساژ دهید و اجازه دهید تا صبح بماند و سپس بشویید.

بابونه

اگر بهدنبال یک راه طبیعی و ارزان برای خلاص شدن از شر حلقه های سیاه زیر چشم خود هستید بابونه یک گزینه فوق العاده است. شما هم میتوانید از اثر آزام بخشی بابونه به شکل چای استفاده کنید و هم برای از بین بردن تیرگی های زیر چشم و تسکین پوست تحریک شده است.

مراقب صورت خود باشید

صورت خود را با محصولاتی که حاوی مواد شیمیای قوی هستند ، شستشو ندهید. در عوض ، باید از پاک کننده های خفیف صورت استفاده کنید.

آرایش چشم خود را محکم پاک نکنید ،بلکه از پاک کننده های آرایش استفاده کنید. که به پاک کردن آسان آن کمک میکند.

چشم هایتان را محکم خشک نکنید ، بلکه از یک حوله نرم برای این کار استفاده کنید.

هر روز به اطراف چشمتان نرم کننده بزنید.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: