کد خبر: ۲۸۳۶۳۳
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۹ - ۰۱ تير ۱۴۰۰ - 2021June 22
عباس مسجدی، رئیس هیأت نظارت بر هشتمین دوره انتخابات نظام‌پزشکی تهران درباره «آخرین وضعیت انتخابات هشتمین دوره سازمان نظام پزشکی»، اظهار داشت: همانطور که همکاران در جریان هستند، پروسه انتخابات هیأت مدیران این سازمان در جریان است.
شفاآنلاین>سلامت>رئیس هیأت نظارت بر هشتمین دوره انتخابات نظام‌پزشکی گفت: برخی تلاش می‌کنند سازمانی صنفی و خوشنام را جولانگاه فعالیت‌های سیاسی خود قرار دهند، اما جامعه پزشکی هوشمندتر از این موضوع است که در دام این موضوعات بیفتد.

به گزارش شفاآنلاین:عباس مسجدی، رئیس هیأت نظارت بر هشتمین دوره انتخابات نظام‌پزشکی تهران  درباره «آخرین وضعیت انتخابات هشتمین دوره سازمان نظام پزشکی»، اظهار داشت: همانطور که همکاران در جریان هستند، پروسه انتخابات هیأت مدیران این سازمان در جریان است.

وی ادامه داد: براساس قانون افرادی که نامزد هیأت مدیره هستند در یک هیأتی که از طرف هیأت مرکزی مشخص شده و در تهران است صلاحیت آنها احراز می‌شود. براساس قانون، هیأت نظارت از استادان مبرز دانشگاه‌ها هستند و باید استعلام‌های خود را از مراجعی که براساس قانون مشخص شده انجام دهند و علاوه بر این استعلام‌ها، خود نیز باید صلاحیت این افراد را احراز کنند. 

مسجدی یادآور شد: در تهران بیش از 220 نفر ثبت‌نام‌کننده داشتیم و هیأت نظارت از چند هفته گذشته کار خود را آغاز کرد و طی جلسات برگزار شده، حدود 200 نفر از این افراد صلاحیت‌شان احراز و 20 نفر احراز نشد؛ البته عدم احراز صلاحیت به مفهوم رد صلاحیت نیست.

رئیس هیأت نظارت بر هشتمین دوره انتخابات نظام‌پزشکی تهران اضافه کرد: اگرچه براساس قانون افرادی که محکومیت‌های صنفی دارند، افرادی که خودشان پرونده محکومیت در سازمان نظام پزشکی دارند؛با توجه به اینکه اساساً سازمان نظام پزشکی، صنفی و حرفه‌ای است و وقتی فردی که محکومیت انتظامی دارد و یا محکومیتی دارد که نمی‌تواند عضو هیأت مدیره باشد، شرایط این فرد هم احراز نمی‌شود.

وی ادامه داد:البته موضوع صلاحیت‌های عمومی افراد نیز وجود دارد و براساس قانون، استعلام‌هایی که انجام شده، در هیأت بررسی و صلاحیت‌شان احراز می‌شود. 

مسجدی یادآور شد: البته برخی تلاش می‌کنند سازمانی صنفی و خوشنام را جولانگاه فعالیت‌های سیاسی خود قرار دهند، اما جامعه پزشکی هوشمندتر از این موضوع است که در دام این موضوعات بیفتد.

رئیس هیأت نظارت بر هشتمین دوره انتخابات نظام‌پزشکی تهران گفت: این افراد که اظهارنظرهایی می‌کنند و ارتباط با مسائل سیاسی کشور می‌دهند، در کارنامه خود نقاط سیاهی دارند و می‌دانند که به خاطر فعالیت‌ها چه در حوزه صنفی، مالی و مسائل اخلاقی که داشتند، بعضی از آنها اساساً در پروسه انتخابات شرکت نکردند.

وی تصریح کرد: البته استادان خوبی را می‌شناسیم که فعالیت‌های ارزشمندی در سازمان نظام پزشکی انجام داده‌اند، اما به این نیت هستند که در این دوره فعالیت‌های سازمان را به نسل‌های بعدی واگذار کنند و ما نیز از زحمات آنها تشکر می‌کنیم.

مسجدی تأکید کرد: به افرادی که سازمان نظام پزشکی را جولانگاه فعالیت سیاسی قرار دادند توصیه می‌کنیم که بگذارند این سازمان در سلامت لازم در راستای خدمات صنفی‌ای که این همه مشکل و گرفتاری دارد و آنها نتوانسته اند بخشی از آنها را حل کنند، به این مسائل رسیدگی کنند و بتواند اقتدار خود را حفظ کند و آنجا را به جولانگاه سیاسی تبدیل نکند.

رئیس هیأت نظارت بر هشتمین دوره انتخابات نظام‌پزشکی تهران خطاب به این افراد، ابراز داشت: خوشبختانه شما فضاهای فراوانی در فضای مجازی، اجتماعی و رسانه‌ها در اختیار دارید که می‌توانید مطرح کنید و خوشبختانه این آزادی بیان برای شما وجود دارد و نیازی نیست از تابلوی نظام پزشکی برای این موضوع استفاده شود.

وی افزود: افرادی که صلاحیت آنها احراز نشده براساس قانون این حق دارند تا اعتراض کنند و اعتراض آنها مجدد در هیأت مرکزی و هیأت نظارت تهران بررسی می‌شود تا حق کسی ضایع نشود.

مسجدی خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله در آینده انتخابات خوبی داشته باشیم تا افرادی که از صلاحیت حرفه‌ای، اخلاقی و مالی برخوردار هستند بتوانند هیأت مدیره سازمان نظام پزشکی شهرستان‌ها را در دست گیرند.فارس

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: