کد خبر: ۲۸۳۵۸۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۴ - ۰۱ تير ۱۴۰۰ - 2021June 22
:یکی از دلایل کمبود آب در کشور، شیوع کرونا و افزایش مصرف آب است. از اسفند ماه سال ۹۸ که کرونا در کشور شیوع پیدا کرد تقریبا هیچ روزی در شهر تهران زیر ۳ میلیون متر مکعب مصرف آب شرب نداشتیم

شفاآنلاین>سلامت> محمدرضا بختیاری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در برنامه گفت و گوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر گفت:امسال به لحاظ بارندگی بدترین سال آبی در طول ۵۰ سال گذشته بود و میزان بارندگی هیچ استانی به ویژه استان‌های شمالی به میزان بارندگی سال گذشته نرسیده است.

به گزارش شفاآنلاین: وی گفت: امسال حدود ۳۰ تا ۵ درصد میزان بارندگی نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است اما سال گذشته وضعیت برعکس بود و سال های ۹۸ و ۹۹ پر باران ترین سال ها در طول ۵۰ سال گذشته بودند.

بختیاری بیان کرد:یکی از دلایل کمبود آب در کشور، شیوع کرونا و افزایش مصرف آب است. از اسفند ماه سال ۹۸ که کرونا در کشور شیوع پیدا کرد تقریبا هیچ روزی در شهر تهران زیر ۳ میلیون متر مکعب مصرف آب شرب نداشتیم در حالی که قبل از آن مصرف آب در تهران حدود ۲ میلیون و ۷۰۰ متر مکعب بود .

وی افزود:۳ میلیون متر مکعب معادل حجم آب دریاچه چیتگر است.میزان مصرف آب روز گذشته در تهران ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار متر مکعب بود که معادل ۱.۲ برابر مخزن دریاچه چیتگر است. یعنی روز گذشته هر شهروند تهرانی حدود ۱۲۰ درصد دریاچه چیتگر آب مصرف کرده است.مصرف کل آب شرب استان تهران روزانه حدود ۴.۲ میلیون متر مکعب است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت:یکی دیگر از دلایل کمبود آب در هران این است که امسال عمده بارش ها در استان تهران به صورت باران بود در صورتی که رژیم رودخانه های تهران برف است .

بختیاری ادامه داد: در پایان اسفند ماه هر سال ارتفاع برف در اطراف سد لار به ۶ و نیم متر می رسید که امسال حداکثر ارتفاع برف در این منطقه یک متر بود
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: