کد خبر: ۲۸۳۵۳۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۹ - ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - 2021June 21
بنیاد شهید تلاش می‌کند تا پایان دولت فعلی، کلیه معوقات و مطالبات پرداخت شود. آخرین معوقاتی که در بنیاد شهید وجود دارد
شفاآنلاین>سلامت>رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در سال ۱۴۰۰، وام مسکن مناطق روستایی ۲۰۰ میلیون تومان، مناطق شهری ۲۵۰ میلیون تومان و شهر‌های بزرگ ۳۰۰ میلیون تومان است.
به گزارش شفاآنلاین: سعید اوحدی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار کرد: در همین سه ماه اول سال، از ۸ تبصره‌ای که در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ برای بنیاد شهید لحاظ کرده اند، هر ۸ تبصره در هیئت دولت به تصویب رسید و ابلاغ شد.

وی افزود: در جلسه هیئت دولت، آیین نامه تسهیلات وام مسکن برای جامعه ایثارگری به همه استان‌های کشور ابلاغ شد. امسال به طور متوسط ۲۰۰ درصد افزایش میزان تسهیلات را داشتیم. وام مناطق روستایی در سال قبل، ۶۰ میلیون تومان بود که امسال ۲۰۰ میلیون تومان شد.

اوحدی تصریح کرد: وام مسکن در شهر‌های کشور در سال گذشته ۱۱۰ میلیون تومان بود که امسال به ۲۵۰ تومان و در شهر‌های بزرگ به ۳۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد. نامگذاری کرده ایم که سال ۱۴۰۰، سال برنامه محور باشد و نهضت بزرگ ساخت مسکن برای جامعه ایثارگری با پشتیبانی دستگاه‌های مختلف به ویژه وزارت راه و مسکن و شهرسازی در آن انجام شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: دو موضوع جدی برای بنیاد وجود داشت. یکی معوقات ماده ۳۸، قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران که از سال ۹۱ پرداخت نشده بود، با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه، سال قبل دو مورد به مبلغ ۲۲۰۰ میلیارد پرداخت شد. احکام ماده ۳۸ را ستاد کل نیرو‌های مسلح باید صادر کنند. مشمولین ماده ۳۸، کسانی هستند که در دوران جنگ و تحت پوشش نیرو‌های مسلح مشمول عنوان از کارافتادگی کلی شدند.

سعید اوحدی عنوان کرد: ستاد کل نیرو‌های مسلح احکام سال ۱۴۰۰ را تنظیم کردند و برای بنیاد شهید فرستادند، ولی به دلیل این که بیش از سه و نیم میلیون عنوان یا رکورد در این احکام است که باید تطبیق داده شود، زمان بر هست؛ لذا ما به جامعه ایثارگری قول داده ایم که حداکثر تا پایان مرداد ماه معوقات ماده ۳۸ پرداخت شوند.

وی در ادامه گفت: یکی از موضوعاتی که مطرح بوده است، تطبیق احکام تبصره ۱ حالت قانون اشتغال بوده است. این قانون شامل کسانی می‌شود که چه قبل از جنگ و چه بعد آن، خارج از نیرو‌های مسلح بوده اند و یا شهدا و جانبازان و آزادگانی که به عنوان حالت اشتغال در استخدام دولت نبوده اند. احکام این افراد قبلا صادر شده است و تطبیق احکام با نظام قانون مدیریت خدمات کشوری باید انجام می‌شد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار کرد: امیدواریم با هماهنگی‌هایی که با سازمان برنامه و بودجه در حال انجام است، حداکثر تا پایان تیر ماه بتوانیم احکام را بقیه دستگاه‌ها در قالب نظام هماهنگ مدیریت کشوری تطبیق دهیم.

وی افزود: طبق یکی از تبصره‌های قانون برنامه و بودجه، اعتباری تا سقف هزار میلیارد تومان با نرخ ۴ درصد، یعنی قرض الحسنه برای افراد جامعه ایثارگری که دچار مشکلات و بیماری‌های خاصی (جانبازان قطع نخاعی، ۷۰ درصد، شیمیایی) هستند و خانواده شهدا که در کنار پوشش بیمه تکمیلی دی و شاید نیاز به خدمات درمانی هم داشته باشند، در نظر گرفته شده است. اساس نامه این تسهیلات تدوین و ابلاغ شده است و جامعه ایثارگری از هفته‌های آتی می‌توانند با معرفی بنیاد شهید از این تسهیلات استفاده کنند.

اوحدی عنوان کرد: بنیاد شهید تلاش می‌کند تا پایان دولت فعلی، کلیه معوقات و مطالبات پرداخت شود. آخرین معوقاتی که در بنیاد شهید وجود دارد، معوقات بیمه ایران در سال ۹۳ است که اخیرا جلسه‌ای با افراد این بیمه تشکیل شد و این مطالبات نیز تا دو هفته آینده تسویه خواهند شد.
برچسب ها: تسهیلات ، مسکن ، ایثارگری
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: